دانشجو در نقطه کانونی تحولات کشور قرار دارد

هر جامعه که درصدد پیشرفت و توسعه و برآورد نیازهایش باشد نقطه کانونی و آغازین و همچنین تاثیرگذار آن تحولات از داخل دانشگاه‌ها شروع می‌شود و دانشجو در مرکز این تحولات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقطه آغازین تحولات توسعه‌ای از دانشگاه‌ها شروع می‌شود و با توجه به اینکه دانشجو قشر آگاه جامعه است باید جایگاه خود را بشناسد.

هر جامعه که درصدد پیشرفت و توسعه و برآورد نیازهایش باشد نقطه کانونی و آغازین و همچنین تاثیرگذار آن تحولات از داخل دانشگاه‌ها شروع می‌شود و دانشجو در مرکز این تحولات قرار دارد.

 روند مقاومت در مقابل امپریالیسم آمریکا در ایران نیز نشان داده که اولین هوشیاری از طریق دانشجویان بود. اولین اقدام در مقابل اقدامات آمریکا از طریق دانشگاه بوده و غیر از این هم نیست. امروز همه کشورها در مسیری برای رسیدن به توسعه هستند و بدیهی است همه این اقدامات مدیون دانشگاهیان است.

نمی‌شود در جامعه‌ای توسعه را متصور شد و نقش دانشگاهیان را ندید. اگر هر گونه پروژه عمرانی، محلی، ملّی یا منطقه‌ای در هر کشوری صورت بگیرد قطعا در تمامی این اقدامات جای پای قشر دانشجو وجود دارد. پیشرفت دانشگاه، درجه توسعه هر کشور را تعیین می‌کند، و دانشگاه جایی است که قدم‌های آغازین توسعه در آن صورت می‌گیرد.

 ۱۶ آذر نشان داد که دانشجو نسبت به تحولات پیرامون خود غافل نبوده بلکه بیدار و آگاه است و در ادامه همین مسیر هر کجا که نیاز به حضور دانشجو بوده است نقش دانشجویان در تمامی تحولات اجتماعی و سیاسی کشور به خوبی نمایان بوده است.

 امروز یکی از بالاترین نرخ‌های توسعه در ایران تحصیلات دانشگاهی است و ما در ایران هیچ کوچه و خانه و خیابانی پیدا نمی‌کنیم که دانشگاهی نداشته باشد. اما به رغم فراوانی قشر دانشجو، نگاه جامعه پیرامونی به دانشجو با نگاه به باقی افراد جامعه متفاوت بوده و دانشجو در کانون توجه قرار دارد.

  از دانشجو به عنوان قشر آگاه و پیش قراول در جامعه انتظار می‌رود که در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشد. اگر اتفاق خوبی در کشور رخ داده است مرهون تلاش، جهاد و ایثار دانشجویان در سال های قبل است این هویت دانشجوست وباید پاس داشته شود.

*معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

انتهای پیام/

کد خبر: 1082374

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =