وام کرونایی۲۷۰۰ میلیارد تومانی به حمل و نقل برون شهری

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از تعلق گرفتن ۲۷۰۰ میلیارد تومان وام کرونایی به حمل و نقل برون شهری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آقای محسن صادقی افزود: تا هشتم آذرماه با پرداخت بیش از ۵۶ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌های حمل و نقل برون شهری آسیب‌دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت:از مجموع چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است؛ بخش اول به طور ویژه، حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر، یعنی حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نیز با آسیب‌های قابل‌توجهی روبرو شده است.

صادقی گفت: در مجموع ۲۲۰ هزار و ۹۱۵ پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، ۱۴۹ هزار و ۷۳۵ پرونده به ارزش دو هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان به پرداخت رسیده و باقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

وی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از دو هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۹ شرکت به ارزش بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و در حوزه ریلی نیز از مجموع ۶۰ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۷۵ میلیارد تومان، تسهیلات ۱۵ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۱۵۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: دیگر شرکت‌های حمل و نقل عمومی نیز که مشمول حمایت نقدی دولت شدند، مجموعا ۲۲۰ هزار و ۸۱۶ پرونده ثبت کرده‌اند که از این رقم، ۱۴۷ هزار و ۶۶۲ پرونده به ارزش ۸۸۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =