تجمع دانشجویان مقابل مجلس/ درخواست برای لغو نظارت‌های هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس

جمعی از دانشجویان و مردم صبح امروز در محکومیت ترور بزدلانه شهید فخری‌زاده مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار لغو نظارت از تاسیسات هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس اتمی از کشور شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در پی ترور بزدلانه و ناجوانمرادنه شهید محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشورمان، جمعی از دانشجویان و مردم صبح امروز ( سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

براساس این گزارش؛با توجه به دست نوشته‌هایی که دانشجویان با خود همراه دارند؛ می‌توان گفت که توقف فوری و بدون شرط اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و لغو تمامی نظارت‌های فراپروتکلی و اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از کشور از اصلی‌ترین مطالبات تجمع کنندگان است.

دانشجویان حاضر در این تجمع از نمایندگان مجلس خواستند تا ماجرای ترور شهید محسن فخرایی با قاطعیت و قدرت تمام برخورد کرده و قوانین را برای اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و لغو نظارت‌ها به گونه‌ای تصویب کنند که سریعا اجرا شود.

" مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، " وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد"، هیهات من الذله" و... از شعارهایی بود که در این تجمع از سوی دانشجویان فریاد زده شد.

دانشجویان با سر دادن شعارهایی از سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه هم خواستند پاسخی انقلابی به ترور شهید فخری زاده داده شود.

تجمع کنندگان همچنین تاکید کردند مسئولان کشور به خصوص مسئولان امنیتی و نیروهای مسلح باید به گونه‌ای رفتار کنند که دشمنان جمهوری اسلامی ایران بفهمند "دوران بزن دررو تمام شده است".

شب گذشته نیز تعدادی از دانشجویان از ساعت حدود یک بامداد باهمین مطالبات در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کردند.

گفتنی است بعد از ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده این دومین باری است که دانشجویان در مقابل مجلس تجمع می‌کنند.

دانشجویان تهرانی همچنین ساعاتی بعد از اقدام جنایتکارانه اخیر دشمنان در ترور دانشمند کشورمان در مقابل شورای عالی امنیت ملی نیز تجمع کردند؛ در شهرهای مختلف کشور نیز در همین باره تجمعات مختلفی تا کنون برگزار شده است.

* شهید فخری زاده گفته بود اگر به آژانس دسترسی بدهیم یا ندهیم آنها دوباره ما را محکوم می کنند

کریمی قدوسی نماینده مردم تهران در مجلس هم طی سخنانی در بین تجمع کنندگان با اشاره به اقدامات مجلس برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: بعد از انفجار سایت نظنز یکی از مسئولان سایت به من گفت که بعد از انفجار سایت اسم بنده در لیست تحریم‌ها قرار گرفته و من می‌خواهم بدانم چه کسی اسم من را به دشمنان داده است.

وی اظهار داشت: شهید فخری زاده در یک جلسه اعلام می‌کند که اگر به آژانس دسترسی بدهیم یا ندهیم آنها دوباره ما را محکوم می کنند اما باز دولت به آژانس دسترسی را داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شناسایی دکتر فخری زاده گرچه از قبل انجام شده بود اما وقتی آقای آمانو با موافقت دولت وارد ایران شد و از سایت پارچین بازدید کرد در جلسه‌ای هم با شهید فخری‌زاده شرکت کرد.

وی اظهار داشت: در طرح مجلس که امروز تصویب شد این ۲ ماه که در نظر گرفته شده باز موجب شرطی شدن جامعه می‌شود اما ما پیشنهاد دادیم این دو مهلت برداشته شود.

* حالا نوبت ایران است درباره عمل به تعهدات غرب راستی‌آزمایی کند

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران هم در این تجمع گفت: نمایندگانی که اینجا و در این تجمع حضور دارند همه با ۲ ماه مهلت داده شده در طرح مخالف هستند و این مهلت مثل این می ماند که دزد وارد خانه شده و ما چوب را بالا ببریم و بگوییم دو ماه دیگر می زنیم!

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری گفتند که اگر تعهدات طرف مقابل انجام نشد بنابر مصوبه مجلس انجام شود؛ الان هم ما حداقل ۱۰ پیشنهاد دادیم و گفتیم پروتکل‌های الحاقی و بازرسی‌ها لغو شود تا دولت گزارش را آماده کند آن زمان اگر گزارش دولت قانع کننده بود مجددا می‌تواند به کارش ادامه دهد.

ایزدخواه اضافه کرد: پنج سال است برجام امضا شده و طرف مقابل دارد راستی‌آزمایی می‌کنند حالا نوبت ماست که ما راستی‌آزمایی کنیم و اگر ثابت شد که آنها به تعهدات خود عمل کردند آن وقت تصمیم‌گیری می‌شود.

* نیروهای انقلابی به ترور شهید فخری زاده پاسخ دهند

سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس هم در ادامه این تجمع گفت: "انفجار در مقابل انفجار" و "ترور در مقابل ترور"؛ این منطق قرآن است.

وی اظهار داشت: ما از این دولت انتظاری نداریم اما از نیروهای انقلابی که صدای من را می‌شنوند می‌خواهیم با برخورد قاطع و پاسخ کوبنده به ترور شهید فخری زاده پاسخ دهند.

* باید پروتکل‌های الحاقی و بازرسی ها لغو شود

سیدنظام موسوی نماینده مردم تهران در مجلس هم گفت: نمایندگان اعلام کردند که طرفدار شفافیت هستند و خیلی از دوستان معتقد هستند باید رای آنها شفاف اعلام شود.

وی اظهار داشت: در رابطه با لغو پروتکل های الحاقی و بازرسی از تاسیسات هسته‌ای نیز ما معتقدیم این کار باید انجام شود و بنده و تعداد کثیری از نمایندگان موافق این اقدام هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =