نسخه مدیریتی کارگروه اجرایی مطالعات آموزش عالی در دوران کرونا منتشر شد

نسخه مدیریتی گزارش کارگروه اجرایی مطالعات آموزش عالی در دوران کرونا و پساکرونا، از مطالعات جانبی پروژه ملی اقتصاد مقاومتی ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا">ایسکانیوز)،‌ قریب به ۹ ماه است که میلیاردها مردم جهان، با ویروس کرونا درگیر هستند. این ویروس، تقریباً تمامی ارکان جامعه، اقشار و صنوف مختلف را تحت‌الشعاع فعالیت خود قرار داده است. دولت‌ها در تلاش هستند تا در شرایط کنونی، با تبدیل تهدیدها به فرصت، گام‌های بلندی را برای پیشگیری از پیامدهای منفی بحران جاری بردارند. در ایران اسلامی نیز دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کمر همت بسته‌اند تا با این پدیده منحوس مقابله نموده و به راهکارهایی برای دفع آن از زندگی بشر، دست یابند.

در این میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اقدامات مؤثری را به عمل آورده است. در همین راستا معاونت آموزشی وزارت متبوع با صدور حکمِ شماره ۲۶۴۹۳/۲ مورخ ۲۳/‏۰۲/‏۱۳۹۹‬ خواستار تشکیل کارگروه مطالعات آموزش عالی در دوران کرونا و پسا کرونا شده و بررسی مباحثی چون آسیب شناسی (اعم از اقتصادی، فرهنگی، مدیریتی) آموزش عالی، مطالعه روند عملکرد آموزش عالی در سایر کشورها با تمرکز بر ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، راهکارهای روزِ دانشگاه‌‎های جهان در توسعه تعامالت بین المللی، رویکرد جدید نظام‌های رتبه‌بندی جهانی در ارزیابی مراکز آموزش عالی، اقدامات مراکز آموزش عالی کشور خاصه مراکز ۲۰۰-۵؛ در دوران اخیر، نقش دولت‌ها در حمایت از نظام آموزش عالی در شرایط بحران و پیشنهاداتِ جدید اجرائی برای ارتقای سطح تاب‌آوری آموزش عالی در مواجهه با بحران‌ها را خواستار شدند.

با شکل‌گیری کارگروه، بستر مناسبی برای همفکری بیشتر اعضاء کمیته هدایت و نظارت پروژه ۲۰۰-۵ و دیگر صاحب‌نظران فراهم گردید. این کارگروه عملاً از تیرماه گذشته، فعالیت خود را در ۱۶ محور آغاز و تحقیق پیرامون هر یک از محورها توسط اساتید و فرهیختگان پیشسکوت به انجام رسید.

نسخه جامع این مطالعات، در ۲۶۳ صفحه با عنوان مجموعه آثار کارگروه مطالعات آموزش عالی در دوران کرونا و پساکرونا تدوین و پیشتر از طریق فضای مجازی در دسترس عموم قرار گرفت.

اینک نسخه مدیریتی مجموعه برگرفته از نسخه جامع - و پس از بحث و تبادل نظر که در ۶ جلسه فشرده و با حضور تعداد زیادی از صاحب‌نظران؛ اعم از رؤسای مراکز آموزش عالی عضو پروژه ۲۰۰-۵، اعضای کمیته هدایت و نظارت بر پروژه، نمایندگان ناظر بر عملکرد این مراکز انجام گرفت- حاوی نکات اجرائی است که از اینجا قابل دسترسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =