باید در چارچوب مصوب اقدام متقابل حرکت کنیم

سعید خطیب زاده گفت: دولت از نظر فنی، سیاسی و مالی مصوبه اخیر مجلس درباره فعالیت‌های هسته‌ای را مفید و ضروری نمی‌داند و باید در چارچوب مصوبه اقدام متقابل که در شورای عالی امنیت ملی هست حرکت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح اخیر مجلس مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای تصریح کرد: ما هیچ تردیدی نداریم که نمایندگان به دنبال احقاق حقوق ملت هستند؛ از کارگران تا جوانان تا احزاب و ...؛ اما درباره این طرح نظر دادیم که دولت موافق این طرح به این نحو نیست. دولت گفته که به نظر نمی‌آید این طرح به نفع مردم باشد. در این طرح نظر ما لحاظ نشده است.

وی درباره اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس درباره ارتباط این ترور با برجام ادامه داد: برخی کجی‌ها و ناراستی‌هایی در فضای عمومی و رسانه‌ای گفته شده است؛ وزارت خارجه برای اینکه باید پاسبان منافع ملی باشد، پاسخ نمی‌دهد. آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند، چون مسئولیت ندارند و بازخواست نمی‌شوند مباحث نادرست را مطرح می‌کنند؛ بارها پشت درهای بسته توضیح داده ایم دو هفته ساکت می‌شوند، اما دوباره شروع می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح نمایندگان مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: قطعا نمایندگان به دنبال احقاق حقوق مردم هستند، اما نظرات وزارت خارجه در این طرح لحاظ نشده است. از نظر فنی، سیاسی و مالی هم دولت آن را مفید و ضروری نمی‌داند. دوستان توجه کنند که در شورای عالی امنیت ملی مصوبه اقدام متقابل هست که باید در همان چارچوب حرکت کنیم.

وی درباره موضوع تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری (پرواز تهران - بیروت) در تابستان امسال گفت: نامه نگاری‌ها صورت گرفته؛ این موضوع فنی است و باید در سطوح خود پیگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =