دانشجوی مبتکر و نوآور پرچمدار عرصه تحول در کشور است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با بیان اینکه دانشجو باید نوآور باشد، گفت: قطعا تفکر دنباله‌رو نمی‌تواند نوآور باشد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند، باید روی پای خود بایستد و به کشورهای بیگانه تکیه نکند.

علیرضا فرجامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رسالت اصلی دانشجوی امروزی، گفت: رسالت اصلی دانشجو درک زمان است چون امام صادق(ع) می‌فرماید: «آن کس که از وضع زمان خود آگاه است مورد هجوم اشتباهات قرار نمی گیرد». شاید مسائل اقتصادی و سرگرم شدن به فضای مجازی دغدغه به شرایط حساس جامعه را کم‌رنگ کرده است ولی کمرنگی موسمی است و تاریخ انقلاب نشان داده است در بزنگاه‌ها حساسیت مناسب نشان می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانشجوی امروزی چگونه می‌تواند پیشگام و پرچمدار تحول در این عرصه باشد، اظهار کرد: دانشجو باید بتواند نوآور باشد؛ اگر مبتکر و نوآور باشد پرچم دار تحول در عرصه اقتصادی است وگرنه دنباله رو خواهد بود.

فرجامی افزود: در دوره تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی نیاز به علم و تکنولوژی بیشتر است و دشمنان با نوآوری‌های علمی ما مخالف هستند؛ هر تلاشی می‌کنند که مانع پیشرفت ما شوند و دانشمندان را نشانه رفته وظیفه دانشجویان دو چندان از قبل است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در پاسخ به سوالی مبنی براینکه استقلال دانشجو تا چه حدی می‌تواند در پیشبرد اهداف و رسالت دانشجو تاثیرگذار باشد؟ گفت: قطعا تفکر دنباله رو نمی‌تواند نوآور باشد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند آن که در فکر فتح قله‌های علم و تکنولوژی است باید روی پای خود بایستد مستقل باشد نباید به کشورهای بیگانه تکیه کند.

وی تصریح کرد: بحران هویت برای اغلب دانشجویان نیست شاید به خاطر مشکلات ظاهرا نشان می‌دهد حساس نیستند و لیکن در بزنگاه‌ها هویت خود را نشان می‌دهند بگذار نسیمی همچون کلام ولایت بوزد آن وقت خواهید دید اکثر دانشجویان تعلق خاطر خاصی به جامعه خود دارند.

فرجامی اظهار کرد: هویت در دوران کودکی و نوجوانی در خانه و مدرسه صورت گرفته و دانشگاه تقویت کننده آن بنیان است و اگر کم کاری از قبل صورت گرفته باشد دانشگاه باید تلاش بیشتری کند تا کاستی‌ها جبران شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخوردهای سلبی و تند جامعه چقدر در محافظه کاری دانشجو تاثیرگذار بوده است، گفت: برخوردهای سلبی و تند، کار مناسبی نیست و موجب محافظه کاری نمی‌شود؛ اما باعث جبهه گیری می‌شود. این کلام امام هادی علیه السلام است «که از کسی که بر او خشم گرفته‌ای، صفا و صمیمیت مخواه، و از کسی که به وی خیانت کرده‌ای، وفا طلب نکن، و از کسی که به او بدبین شده‌ای، انتظار خیرخواهی نداشته باش که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست».

فرجامی تأکید کرد: باید به دانشجو نقش اجتماعی داد تا بداند که موثر است همانطور که دانشجویان جهادی برای کمک به دیگران از هیچ چیزی فروگذار نیستند.

وی تصریح کرد: حضور در گروه‌های دانشجویی مثل انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی سبب دانش‌افزایی و معرفت آنان می‌شود، بنابراین اگر هدایت هوشمندی در نقش‌دهی اجتماعی آنها باشد؛ مفید است.

فرجامی افزود: در دوره دانش‌آموزی معلم آموزش می‌دهد و دانش‌آموز می‌آموزد ولی در دوره دانشجویی استاد و دانشجو مکمل هم در دانش افزایی هستند پس باید پرسشگر باشد باید نقد به نظر استاد داشته باشد تا هر دو با هم ترقی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، در رابطه با کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: نمی‌توان گفت آن طور که مدنظر مقام معظم رهبری است، اجرا شده؛ اما تلاش‌های خوبی صورت گرفته است که باید تقویت شود و قطعا در پویایی و به روز بودن دانشگاه موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =