علم‌آموزی مبتنی بر شناخت و معرفت، وظیفه دانشجویان است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: دانشجویان بایستی به جایگاه علم و دانش مبتنی بر شناخت و معرفتِ صحیح از مسائل اهتمام ورزند.

سعید وحیدی مهر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به هویت و رسالت اصلی دانشجویان در شرایط امروز جامعه اظهار کرد: با عنایت به این که دانشجویان ایرانی آینده سازان کشور و سربازان تمدن ساز حضرت ولی (عج) هستند، بایستی به جایگاه علم و دانش مبتنی بر شناخت و معرفتِ صحیح از مسائل اهتمام ورزند. یعنی اهمیت به علم اندوزی در وهله اول، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: فرآیند مباحثه و مناظره با کفار و اهل کتاب که در قرآن کریم نیز بر آن تاکیده شده است، مبتنی بر علم انجام می‌شود؛ دانشجویان باید نسبت به مباحث مختلف شناخت، معرفت و علم کافی داشته باشند تا برای ساخت عقایدی که مقدمه عمل و گفتار ما هستند کارساز و برای ارائه آن به دیگر افراد، موفق باشند. البته دانشجویان باید در روند علم اندوزی، به سمت علم مفید و کارآمد حرکت کنند.

وحیدی مهر ادامه داد: در مرحله بعدی دانشجویان باید توجه کنند که علم خود را از کجا می‌آموزند؛ این موضوع در میان علمای حوزه علمیه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در فضای علمی و دانشگاهی نیز توجه بیشتری به آن شود. اگر به این نکته توجهی نشود، این امکان وجود دارد که در کنار علم، موضوعات دیگری به افراد آموخته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز اضافه کرد: باتوجه به این که انسان ذاتا الگو پذیر است، امکان دارد دانشجویان در کنار آموختن علم از برخی اخلاقیات فرد آموزنده نیز الگو برداری کنند؛ این موضوع سبب می‌شود که دانشجویان به تدریج از مسیر اصلی خودشان فاصله بگیرند. به همین دلیل دانشجویان باید دقت کنند که علم را چه اشخاصی فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به آیات 163 تا 165 سوره مبارکه اعراف تصریح کرد: در این آیه خداوند متعال در توصیف «قوم السبت»، مردم را به 3 دسته تقسیم بندی می‌کند؛ دسته اول افرادی که در برابر امر الهی بی تفاوت‌اند و صید را انجام می‌دهند، دومین دسته ام افرادی هستند که نسبت به اقدام افراد دیگر بی تفاوت اند و دسته سوم افرادی هستند که بنا به امر الهی علاوه بر این که صید نمی‌کنند، افراد دیگر را به امر الهی دعوت می‌کنند.

وحیدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های دانشجوی متعهد و متخصص این است که نسبت به مسائل دینی و الهی و اجرای آن در جامعه خودشان بی تفاوت نباشند؛ همچنین دانشجویان به عنوان یکی از ارکان مهم تمدن اسلامی، وظیفه زیادی را نسبت به پیاده سازی احکام الهی در تمام عالم دارند و باید در این راستا نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =