از حواشی نوه علی پروین تا بسته شدن پرونده ایسما و استقلال

با بسته خبری فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بازی  پرسپولیس و سپاهان قبل از دربی برگزار می شود
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که بازی سپاهان و پرسپولیس پیش از دربی برگزار می شود.
پرویز مظلومی سرپرست این تیم درخواست کرده بود که بازی سپاهان و پرسپولیس باید پیش از شهرآورد رفت برگزار شود. سهیل مهدی در گفت ‌و گو با برنامه فوتبال برتر درباره برنامه ‌ریزی دو هفته بعد و همچنین دربی پیش رو گفت: ما خیلی زود چالش های دربی را شروع کردیم. اظهارات مظلومی، هواداران استقلال را مقابل سازمان لیگ قرار داده است، به دلیل اینکه چه دربی را قبل از بازی سپاهان برگزار کنیم و چه بعد از آن، مورد اعتراض قرار می ‌گیریم و مشکلاتی به وجود می ‌آورد ؛ خواهش ما این است که دوستان با اظهارنظرشان ما را در مقابل چالش های هواداری قرار ندهند.

پرونده ایسما در استقلال بسته شد
ایسما بازیکن سابق آبی‌ها که بعد از جدایی از این تیم پرونده شکایت خود بابت مطالباتش از این باشگاه شکل داده بود، با اعلام مدیران این تیم پرونده اش با پرداخت مطالباتش بسته شده است. وکیل باشگاه بوآویستای پرتغال با ارسال نامه‌ای به فیفا تائید کرد که باشگاه استقلال کلیه تعهدات خود را در قبال این باشگاه جهت حق رشد ایسما انجام داده و پرونده بسته شده است. ساعاتی بعد نیز فیفا با استناد به این نامه، به باشگاه استقلال ایمیلی ارسال کرد و خبر از بسته شدن این پرونده داد.

پخش زنده مراسم قرعه کشی لیگ 2 از تلویزیون اینترنتی آنتن
مراسم قرعه کشی رقابت لیگ دسته دوم فوتبال ایران (1399-1400) فردا به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی نمایندگان باشگاه های حاضر در مسابقات از ساعت 11 صبح فردا (چهارشنبه 12 آذر) به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی و اپلیکیشن آنتن پخش می شود.
رقابت های لیگ دسته دو ایران هر سال در دو گروه 14 تیمی برگزار شده و پایان فصل تیم های اول هر گروه به صورت مستقیم به لیگ یک صعود می کنند. همچنین تیم های دوم هر گروه نیز در یک دیدار حذفی به مصاف هم می روند که برنده مجموع مسابقه های رفت و برگشت به عنوان تیم سوم به لیگ یک می رود. تیم های سیزدهم و چهاردهم هر گروه و در مجموع در هر دوره 4 تیم به لیگ دسته سوم سقوط خواهند کرد.

قطع همکاری مدیریت پرسپولیس با معاون اقتصادی
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که با معاون اقتصادی اش قطع همکاری کرده است.
ساعتی پس از پایان بازی تیم های پرسپولیس و شهرخودرو، باشگاه پرسپولیس در خبری کوتاه پایان دوران کاری رضا یلوه در این باشگاه را اعلام کرد.

تولد 38 سالگی سرمربی در تمرین سپاهان
امروز تمرین تیم سپاهان تحت الشعاع ورود سرمربی به سن ۳۸ سالگی بود؛ برای کادوی تولد به سرمربی آنها مصمم شدند  با شکست سایپا در هفته چهارم لیگ برتر به محرم نوید کیا کادو بدهند و البته باید به این نکته اشاره کرد کار سخت است چون سایپا یک تیم سختکوش است و در یکی دو فصل اخیر با هدایت ابراهیم صادقی بارها و بارها حریفان بزرگ را متوقف کرده است. سپاهان بعد از شکست در هفته نخست با کسب دو برد پی در پی خیلی زود خود را پیدا کرد و حالا می تواند به عنوان مدعی قهرمانی به مسیر ادامه دهد.

حاشیه های نوه پروین
حضور نوه علی پروین در تیم نوجوانان پرسپولیس سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده است. والارضا که پسر آرش فرزین، مترجم سابق راینر سوبل است، برای پیوستن به تیم‌های پایه پرسپولیس چند ایراد اساسی دارد. اولا که بنا به شهادت تصاویر او به شکل آشکاری اضافه‌وزن دارد و ثانیا بارها از زبان خود پروین شنیده‌ایم که گفته این یکی عضو خاندان سلطان استقلالی از آب در آمده است. خب شاید هم وقتی علی‌آقا این حرف‌ها را می‌زد، فقط جنبه فال و سرگرمی ماجرا برایش مهم بود و فکر نمی‌کرد قرار باشد والارضا به این زودی‌ها به سن فوتبال بازی کردن برسد. به هر حال الان این اتفاق رخ داده و حضور نوه پروین در تیم نوجوانان، حمل بر سفارش و پارتی‌بازی از سوی سلطان شده است. طبیعی است که این شرایط به سود پروین نیست و او جایگاه افسانه‌ای‌اش در تاریخ پرسپولیس را به‌خاطر چنین کج‌سلیقگی‌هایی به خطر می‌اندازد.

سلیمانی: سرلک باید اخراج می شد
یک کارشنلس داوری معتقد است میلاد سرلک باید به خاطر خطای شدید در بازی با شهرخودرو اخراج می‌شد.حیدر سلیمانی درباره قضاوت رضا کرمانشاهی در بازی پرسپولیس و شهرخودرو اظهار گفت: وی دوندگی خوبی داشت و با نزدیک بودن به صحنه ها خیلی خونسرد قضاوت کرد. آوانتاژهای متفاوتی هم داشت که لذت بخش بود. تنها نکته منفی قضاوت کرمانشاهی که البته قابل اغماض هم است به دقیقه 35 بازمی گردد که میلاد سرلک باید به دلیل خطای شدید روی بازیکن شهرخودرو مستقیم کارت قرمز می گرفت که داور به اشتباه به وی کارت زرد داد.

مصدومیت دیاباته

شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال در تمرین روز گذشته تیمش دچار مصدومیت شد و امروز با معاینات پزشکی مشخص شد او نمی تواند تیمش را در بازی با پیکان همراهی کند. نکته جالب درباره غیبت دیاباته مقابل تیم تحت هدایت مهدی تارتار این است که سال گذشته نیز این بازیکن مقابل نفت مسجدسلیمان مصدومیت را تجربه کرد.

احمد نوراللهی گل خود را به مارادونا تقدیم کرد
احمد نوراللهی که با دوندگی بالای خود علاوه بر انجام وظایف دفاعی، نقش پر رنگی در حملات پرسپولیس دارد، درست زمانی که بازی‌ گره خورده بود و مهاجمان تیم پشت هم فرصت سوزی می‌کردند، با شلیک شوت استثنایی هم تور دروازه فراهانی را به لرزه درآورد و هم یاد و خاطره کریم باقری را در زمین استادیوم‌ آزادی زنده کرد.
به صحنه گل دوم پرسپولیس دقت کنید. احمد نور از میانه میدان توپ را در اختیار می‌گیرد و با قدرت حمل توپ بالای خود تا پشت محوطه جریمه پیش می‌رود.از طرف دیگر میلاد سرلک به محوطه جریمه نفوذ می‌کند و خود را در موقعیتی قرار می‌دهد که بتوان به او پاس داد. درست اتفاقی که باید می‌شد، رخ داد. نوراللهی پاس اول را داد و پاس دوم را از سرلک گرفت تا با شوت پر قدرت و روی پا گل دوم‌ سرخ‌ها را به نام خود ثبت کند. نکته جالب توجه این است که احمد نوراللهی بعد از ثبت این گل زیبا، به گوشه‌ای از زمین رفت و با دو دست خود عدد ۱۰ را به دوربین‌های عکاسی نشان داد تا اینگونه گلش را به مارادونا فقید تقدیم کرده و یاد خاطره فوق ستاره آرژانتینی را زنده نگه داشته باشد.

ماشین سازی در قعر جدول
شاگردان بیاتلو در چهارمین دیدار خود در لیگ برتر متحمل سومین شکست فصل شدند تا وضعیت این تیم خطرناک شدند، ماشین سازی نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند و در دیدار سخت و دشوار با تک گلی که احمدرضا زنده روح از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، مغلوب قلعه نویی و شاگردانش در گل گهر سیرجان شد.

آلومینیوم رختکن را تمیز تحویل داد
تیم آلومینیوم اراک پس از دیدار مقابل فولاد حرکت شایسته‌ای انجام داد.، دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و آلومینیوم در حالی با تساوی بدون گل خاتمه یافت که پس از انجام این مسابقه شاگردان رسول خطیبی به سمت فرودگاه اهواز رفتند تا به تهران و سپس اراک برگردند.
پس از پایان این دیدار، اعضای تدارکات تیم فوتبال آلومینیوم اراک در اقدامی شایسته تمام رختکن ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان را تمیز کرده و تحویل باشگاه میزبان دادند.

لیگ یک؛ تیم اشجاری 4 امتیازی شد
تیم شهرداری آستارا بعد از متوقف کردن شاهین شهرداری در بوشهر اینبار در خانه به 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کرد تا 4 امتیازی شود، در همان بازی با شاهین شهرداری بوشهر مشخص بود شاگردان حسن اشجاری در اولین فصل حضور در لیگ یک با اشتیاق فوتبال می کنند و به دنبال ارایه بازیهای خوب در برابر حریفان و کسب نتیجه هستند. تیمی که در بازی های دوستانه در برابر استقلال به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت و دو بار هم توپ را به تیر دروازه آبی ها زد.
محمد ابراهیم رضا زاده زننده گل برتری تیم شهرداری آستارا در دیدار با فجر سپاسی شیراز بود. تیمی که با رفتن داوود مهابادی به تیم ملی جوانان هنوز سرمربی بخدمت نگرفته و با دستیاران این مربی ادامه می دهد.
 ادای احترام به شهید فخری‌زاده در تبریز
پیش از بازی امروز ماشین‌سازی و گل‌گهر مراسم ادای احترام به شهید هسته‌ای برگزار شد، با برنامه ریزی باشگاه ماشین‌سازی، پیش از آغاز بازی امروز سبزپوشان تبریزی مقابل گل گهر سیرجان، مراسم یادبودی برای شهید محسن فخری‌زاده برگزار شد.
بازیکنان دو تیم قبل از شروع بازی با اهدای گل به سمت تصویر شهید فخری‌زاده رفتند و یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند و با قرائت فاتحه بازی را آغاز کردند.

مهاجم فولاد به نفت مسجدسلیمان پیوست
 امیرحسین باقرپور مهاجم سابق تیم فولاد که سابقه گلزنی به استقلال را در کارنامه دارد، پس از ترک اردوی فولادی ها با عقد قراردادی به دیگر تیم استان خوزستان یعنی نفت مسجدسلیمان پیوست.

او به عنوان بازیکن آزاد قراردادش را با این تیم به امضا رساند و مشکلی بابت اتمام مهلت نقل و انتقالات نداشت. باقرپور علاوه بر توانایی بازی در پست مهاجم نوک، به عنوان مهاجم سایه هم می‌تواند نقش آفرینی کند.

انتهای پیام

کد خبر: 1082436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =