روزشمار اجرای طرح راهبردی مجلس از امروز آغاز شده است

نماینده تهران گفت: یکی از پیام‌های طرح هسته‌ای مجلس، به جریان غربگرا بود تا بگوییم برخلاف این حرف که عده‌ای دارند پالس مذاکره می‌دهند و می‌گویند با ما توافق کنید، اتفاقاً اصرار مجلس انقلابی این بود که مهلتی که در این طرح به طرف مقابل داده می‌شود برای رفع تحریم ها، کاهش یابد و ما آن را به یکماه رساندیم تا به دولت بعدی آمریکا نرسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علی خضریان نماینده تهران، عصر امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) در نشست خبری بررسی طرح اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها که در خبرگزاری فارس برگزار شد،‌ گفت: امروز اتفاق مبارکی رخ داد و از همه نمایندگان و هیئت رییسه مجلس تشکر می‌کنم.

وی افزود: باید تشکر ویژه را از روح شهید فخری‌زاده داشته باشیم، چرا که اراده‌ای که زمینه این طرح را آماده کرد، اراده زمینی نبود و کار شهید بود و این نشان دهنده زنده بودن شهید است.

خضریان با اشاره به کتاب خاطرات روحانی گفت: بر اساس این کتاب، اساساً پذیرفتن پروتکل الحاقی برای رفع اتهامات بود و با این راهبرد، زمینه سوءاستفاده‌های غرب گرفته شود.

وی با بیان اینکه این موضوع موقتی بود، تصریح کرد: طبیعتاً یک موضوع موقتی، روزی باید به‌پایان برسد و این موضوع نیازی به جار وجنحال ندارد.

خضریان ادامه داد: دو دهه است درگیر اجرای پروتکل هستیم که روحانی و ظریف پذیرفته‌اند و امروز باید پایان داده شود.

وی ادامه داد: یکی از پیام‌های طرح هسته‌ای مجلس، به جریان غربگرا بود تا بگوییم برخلاف این حرف که عده‌ای دارند پالس مذاکره می‌دهند و می‌گویند با ما توافق کنید، اتفاقاً اصرار مجلس انقلابی این بود که مهلتی که در این طرح به طرف مقابل داده می‌شود برای رفع تحریم ها، کاهش یابد و ما آن را به یکماه رساندیم تا به دولت بعدی آمریکا نرسد.

خضریان با بیان اینکه مجلس به دنبال لغو محدودیت‌هایی است که انگار ویژه کشور ماست، گفت: آقای ظریف حرف درستی گفت و اعلام کرد که درصد بالایی از نظارت‌های آژانس درباره ایران به‌کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است در روزهای آتی، برخی شیطنت‌ها و کارشکنی‌ها از طرف جریان دلبسته به غرب انجام شود. مردم بپذیرند که اگر این طرح، آسیب‌هایی هم داشته باشد، بهتر از این است که اقتصاد کشور در گرو انتخابات کشوری شود که ما هیچ نقشی در آن نداریم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در پاسخ به سؤالی درباره احتمال عدم اجرای طرح مجلس درصورت تصویب از سوی شورای نگهبان، گفت: این قانون از سایر قوانین مثتثنی نیست و در ماده هشت آن،‌ قید شده است که عدم اجرای این قانون، مجازات لازم را درپی داشته باشد. در واقع دست دستگاه قضایی برای برخورد باز است.

خضریان تصریح کرد: معتقدم خیلی نباید به این توجه کرد که آیا دولت این قانون را اجرا می‌کند یا خیر، اصل این است که این قانون روال درست خود را طی کرده است. مهم این است که رسانه‌ها و افکار عمومی اجرای آن را از دولت مطالبه کنند.

نماینده تهران تصریح کرد: روزشمار اجرای این قانون از امروز شروع شده است و حتی منوط به تصویب شورای نگهبان نیست، درواقع از زمان تصویب طرح در مجلس، مهلت یکماه آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =