جانز هاپکینز: شمار تلفات کرونا در آمریکا به 270 هزار نفر رسید

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ دست‌کم دو هزار و ۵۱۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده از مرز 270 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-در-آمریکا-به-270-هزار-نفر-رسید">ایسکانیوز)؛ طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۵۱۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۷۰ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۷۳ هزار و ۷۲۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۳ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۲۴ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان ویروس این ویروس در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۱۴ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۹۰ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۷۶ هزار و ۹۷۶ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۷ میلیون ۸۴۵ هزار و ۹۲۲ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۳۲۵ هزار و ۹۶۲ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۳۴ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۱۱۴ مورد فوتی به کانون جدید بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و ایالت «کالیفرنیا» با یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۲۴ مورد ابتلا و ۱۹ هزار و ۲۸۳ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۶۵۵ هزار و ۲۶۵ مورد ابتلا در رده پنجم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۴ هزار و ۶۶۲ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۶۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۲۱ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۹۲۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۴۰ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۱۶ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۱۰ مورد ابتلا و ۱۳۸ هزار و ۱۵۹ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۲۶ مورد ابتلا و ۱۷۳ هزار و ۸۶۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =