دانشجویان به جبهه علمی و فرهنگی توجه ویژه داشته باشند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو، گفت: مهمترین جبهه‌ای که دانشجویان در عصر کنونی باید به آن توجه کنند جبهه علمی و فرهنگی و تلاش برای برقراری عدالت و رفع محرومیت‌های داخلی است.

آیدین باقرزاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رسالت دانشجوی امروزی اظهار کرد: رسالت اصلی دانشجو تولید و صدور علم و فرهنگ از دانشگاه به متن جامعه است. متاسفانه برخی از مشکلات و دغدغه‌های شخصی باعث شده که دانشجو دغدغه کمتری نسبت به شرایط حساس جامعه امروزی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دانشجوی امروزی چگونه می‌تواند پیشگام و پرچمدار تحول در این عرصه باشد؟ گفت: با رویکرد به علم در مسیر تولید، حداقل امکانات و با کیفیت مطلوب و نیز باور به داشته‌ها می‌تواند پرچمدار عرصه تحول باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو، افزود: مهمترین جبهه‌ای که دانشجویان در عصر کنونی باید به آن توجه کنند جبهه علمی و فرهنگی و تلاش برای برقراری عدالت و رفع محرومیت‌های داخلی است. دانشجویان باید با برنامه‌ریزی مدون، حضور فعالانه، تحلیل‌های سیاسی واقع بینانه و متناسب با نیازهای روز به دنبال ایجاد گفتمان روشنگری، شفافیت سازی و پاسخگویی، در سطح جامعه باشند. بایستی در این زمینه تلاش بیشتری بکند تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند.

باقرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان نیروهای جوان و حساس هستند؛ متاسفانه در حال حاضر به خاطر برخی موارد پیش آمده از جمله مشکلات اقتصادی و اشتغال و عدم اعتماد به جوانان در جامعه هویت دانشجو دچار تزلزل شده است باید راهکارهایی در این زمینه از سوی مسئولان اندیشیده شود تا پایه‌ها و ستون نظام دانشگاهی مستحکم‌تر شود.

وی با بیان اینکه دانشجو باید هویت و فرهنگ خود را خوب بشناسد و خود شناسی و خود باوری را باور کند، افزود: به طور کلی حضور در انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف فرهنگی وسیاسی بستر توسعه دانش سیاسی دانشجویان را هموار می‌سازد و باعث می‌شود که دانشجو در برابر مسائل مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد.

باقرزاده در ادامه به عمده برنامه‌های فرهنگی در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: آشنایی با سیره اهل بیت و کلام ایشان و آشنایی با آیات نورانی قرآن با برگزاری مسابقه مجازی و یا با بارگذاری یک آیه و حدیث در کانال دفتر فرهنگ اسلامی واحد و یا سایر کانال‌های ارتباطی انجام می‌شود. همچنین در کنار این موضوع ۲۳ کلاس درس این واحد دانشگاهی را به نام شهدای مدافع حرم استان نام گذاری کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو، با بیان اینکه کانون‌های قرآن و عترت و کانون هلال احمر در این واحد دانشگاهی فعال است، خاطرنشان کرد: در برگزاری پویش کمک مومنانه و فعالیت‌های جهادی اقداماتی به اندازه وسع دانشگاه صورت گرفته و در حال انجام است. همچنین در رابطه با جشنواره «از حماسه تا حماسه» نیز اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی صورت گرفته و این مهم مورد استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =