آبگرفتگی شهرهای استان خوزستان نتیجه سوءمدیریت است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نداشتن بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب اهواز در ۱۵ سال گذشته نه به دلیل کمبود اعتبار، بلکه ناشی از سوء مدیریت بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با آب گرفتی معابر شهر اهواز و برخی شهرستان‌های استان خوزستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: شرایط و فضاحت فعلی استان خوزستان و شهر اهواز که سابقه چندین ساله دارد محصول کم‌کاری و سهل انگاری‌هایست  که توسط مسئولان مربوطه صورت گرفته است. با توجه به اینکه تذکرات و هشدارهای مکرری جهت پیشگیری از وضعیت فعلی به مسئولین مربوطه داده شده بود. واقعیت این است که این بحران قابل پیش بینی بود؛ اما متاسفانه مسئولان مربوطه یا مشغول اولویت‌های پایین‌تری بودند یا از حل مشکل شانه خالی می‌کردند و به هشدارها و تذکرات توجه لازم را نداشتند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری (به غیر از دفع وجمع آوری فاضلاب شبکه شهری که از عمده وظایف آبفا است)باید با ایجاد کانال‌های هدایت آب‌های سطحی جهت جلوگیری از آبگرفتگی وارد عمل شوند. از طرفی می‌دانیم اگر مشکل شبکه دفع فاضلاب اهواز حل شود شاهد کاهش چشمگیر آبگرفتگی خیابان‌ها به دلیل آب های سطحی خواهیم بود. 

دانشجویان در این بیانیه بیان کردند: اهواز با بیش۱.۴ میلیون نفرجمعیت تنها دارای یک تصفیه خانه در غرب شهر است که با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز نمی‌تواند پاسخگوی حجم فاضلاب تولیدی باشد. تشکیل نشدن و نداشتن بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب اهواز در ۱۵ سال گذشته نه به دلیل کمبود اعتبار، بلکه ناشی از سوء مدیریت بوده است. باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در فرمانی به ریاست جمهوری خواستار اصلاح مشکل فاضلاب در اهواز شدند، این نشان می‌دهد که مسئله اصلی فاضلاب است.

در این بیانیه مطرح شده است که ما در خوزستان شاهد بدترین نوع سو مدیریت هستیم که بخشی از سال را باید شاهد کمبود آب در مناطقی مانند غیزانیه باشیم و بخشی بعدی سال را شاهد ورود آب و فاضلاب در خانه مردم باشیم.  هرچند شهرداری  آبفا و شورای شهر  بعد از بحران آبگرفتگی پیش آمده درحد بضاعت وتوان خود اقداماتی را انجام دادند؛ اما قبل از بحران آمادگی لازم را نداشتند و در مجموع عملکرد رضایت بخشی از خودنمایش ندادند.

در بخش پایانی این بیانیه خاطرنشان شده است: تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از شما در وهله اول رسیدگی به مشکلات و خسارات آسیب دیدگان و سپس، تدبیر و مدیریت شرایط کنونی و ایجاد زیرساخت‌های مطلوب در آینده را خواستاریم، همچنین امیدواریم در سایه ایجاد وحدت و انسجام بین دستگاه‌های متولی اعم از آبفا، شهرداری و شورای شهر  زمینه لازم برای برون رفت استان از همه مشکلات فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082507

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =