ایران در زمان و مکان مقتضی به اقدام تروریستی اخیر پاسخ قاطعی خواهد داد

سفیر ایران در گفت‌وگو با یک مقام بلاروسی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: جمهوری اسلامی ضمن حفظ هوشیاری در برابر این شیطنت، در زمان و مکان مقتضی به این اقدام تروریستی پاسخ قاطعی خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، سه شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۹، با «آندری ساوینیخ» رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس نمایندگان بلاروس، تلفنی گفت‌وگو کرد.سفیر کشورمان با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی، این اقدام را ناقض اصول و نرم‌های بین‌المللی و مغایر منشور ملل متحد برشمرد و خواستار محکومیت این اقدام از سوی اعضای جامعه جهانی شد. یاری با تاکید بر اینکه نشانه‌های مداخله رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی آشکارا قابل مشاهده است، گفت: هرگونه مسئولیت حقوقی و پیامدهای این اقدام تروریستی متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با ذکر این نکته که هدف رژیم صهیونیستی کشاندن منطقه به یک جنگ و درگیری جدید است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ هوشیاری در برابر این شیطنت، در زمان و مکان مقتضی به این اقدام تروریستی پاسخ قاطعی خواهد داد.

*واکنش ایران بسیار دوراندیشانه بود
رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس نیز ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی تاکید کرد که واکنش ایران به این رفتار غیرانسانی بسیار دوراندیشانه بود و ایران نشان داد که در مقابل فشارهای خارجی از مسیر توسعه و پیشرفت خود بازنخواهد ایستاد.
 ساوینیخ تاکید کرد که هیچ انسان عاقلی چنین رفتار خشونت آمیز و جنایتکارانه ای را نمی‌پذیرد و این گونه اقدامات، ناقض تمام مقررات بین‌المللی است.

محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر تروریست مسلح در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع:فارس

کد خبر: 1082511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =