۱۶ کانون فرهنگی دانشجویی در واحد شاهرود فعالیت دارند/ تولید ۵۰ دلنوشته و محتوای فرهنگی برای جشنواره «از حماسه تا حماسه»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر با مشارکت گسترده اقدام به تولید محتوا و دلنوشته نموده و آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند؛ همچنین جشنواره رشد را با همکاری نهاد حلقه‌های مذهبی و صالحین برای اساتید در ۹ گروه معرفی کردیم.

احمد نظری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی اجرای ۱۳ برنامه محوری در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی با همکاری زیرمجموعه این واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه برگزار می‌شود.

وی در رابطه با  جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر با مشارکت گسترده اقدام به تولید محتوا و دلنوشته کرده‌ و آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند. همچنین جشنواره رشد را با همکاری نهاد حلقه‌های مذهبی و صالحین برای اساتید در ۹ گروه معرفی کردیم. هم‌اکنون تمام این فعالیت‌ها در فضای مجازی براساس مطالعات قبلی برگزار می‌شود.

نظری اضافه کرد: رزمایش کمک‌های مومنانه در این واحد دانشگاهی چندین مرحله برگزار شده است و طی هفته‌های اخیر نیز اطلاع‌رسانی کردیم که اگر استادان و کارکنان تمایل به کمک کردن دارند، اعلام آمادگی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ کانون فرهنگی دانشجویی به صورت رسمی و غیر رسمی در این واحد دانشگاهی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: به طور کلی از این تعداد ۱۲ کانون به صورت رسمی و ۶ نشریه دانشجویی  فعال است. هم‌اکنون تمام کانون‌ها فعالیت خود را به صورت مجازی انجام می‌دهند و در تلاش هستیم که با کمترین هزینه بهترین فعالیت‌ها را انجام دهیم.

نظری درباره رسالت دانشجوی امروزی گفت: این موضوع به مجموعه خانواده بزرگ دانشگاه دولتی و آزاد برمی‌گردد. همانطور که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره کردند اولین بحث علم آموزی است، دانشگاه باید از نظر علمی برای جامعه خدمات شایانی ارائه دهند؛ چرا که با ارتقای علم اقتدار کشور نیز حاصل می‌شود.

 وی تأکید کرد: مردمی که اقتدار دارند از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند، پس خاستگاه آن دانشگاه و حوزه است؛ مخصوصا در صنعت و تکنولوژی.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در ادامه تصریح کرد: موضوع دوم در تربیت و اخلاق خلاصه می‌شود و می توان گفت؛ دانشگاه کارخانه انسان‌سازی و تربیت ادب و اخلاق است، بنابراین دانشگاه‌ها بایستی در جهت رفع مشکلات اجتماعی و تمام عرصه‌های اقتصادی و سیاسی تلاش کنند. ۱۶ آذر روز نمادین است، دانشگاه‌ها باید دو بال دانشجو(مسائل اخلاقی و علمی) را به گونه‌ای پرورش دهند تا دانشجویان در مسائل سیاسی مشارکت جدی داشته باشند.

نظری افزود: نسل جوان با توجه به تمام خطرات و آسیب‌های امروزی ارزش بالاتری دارد باید با هوشیاری آموزش‌های لازم را برای نسل جوان ارائه داد؛ چرا که دانشجویان و نسل جوان امروز در راس هجمه‌های فرهنگی و ماهواره‌ای کشورهای بیگانه قرار دارند و آنها از این طریق افراد را در اختیار خودشان می‌گیرند. باید مدیران و مربیان فرهنگی جامعه با آگاه‌سازی جوانان توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه برخورد سلبی و تند شاید ۲ درصد کارساز باشد، گفت: ۹۸ درصد وظیفه اطلاع رسانی، آگاه سازی و آگاه بخشی است، بنابراین اختیار را باید به خود نسل جوان واگذار کرد. وظیفه‌ متولیان امر نشان دادن خوب و بد جامعه است تا دانشجو خودش مسیرش را انتخاب کند. برخورد سلبی و تحمیلی با جوان امروزی سازگاری ندارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، در پایان گفت: در حوزه تشکل‌ها و انجمن‌ها باید به گونه‌ای رفتار کنیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم؛ حتی دانشجویان که از نظر فکری مخالف هستند باید دوستانه با آنها نشست‌هایی را در جهت شفاف‌سازی و آگاه سازی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =