کرسی‌های آزاداندیشی سبب تحول علمی دانشجویان می‌شود/ تولید اپلیکیشن‌های متون علمی در راستای رفع نیاز دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، گفت: بی‌تردید کرسی‌های آزاداندیشی روحیه نشاط، پویایی و تضارب افکار و آراء را بین دانشجویان و دانشگاهیان طنین انداز می‌کند و موجب تحول علمی، اجتماعی و سیاسی بین دانشجویان خواهد شد.

علی راستگو معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه اکثر برنامه‌های فرهنگی در دوران کرونا به صورت مجازی است، اظهار کرد: در همین راستا وبینارهای علمی فرهنگی و نمایشگاه فرهنگی و نمایشگاه عکس و پوستر حجاب و نماز را در فضای مجازی برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف فرهنگی سیاسی، اجتماعی و انتشار محتوای pdf کتاب، تولید محتوای فرهنگی و دانشجویی در فضای رسانه‌های مجازی و تشکیل کارگروه‌های دانشجویی جهت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه از عمده برنامه‌های اولویت دار در این واحد دانشگاهی است.

راستگو در رابطه با توسعه منابع دیجیتال و کتابخانه مجازی در این واحد دانشگاهی، گفت: در همین زمینه اقدام به ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی جهت بهره‌مندی از کتب، مقالات و پروژه‌های علمی، تولید کتب صوتی، طراحی و تولید اپلیکیشن‌های جامع متون علمی کردیم که بتوانیم نیاز دانشجویان ارشد و دکتری را برطرف کنیم. همچنین استفاده از ظرفیت رسانه و وبینارها که زمینه کلاس‌ها، جلسات، میزگردها و...فراهم شده است و همه برنامه‌ها از جمله مواردی است که به آنها پرداخته شده و درحال انجام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، درخصوص جشنواره «از حماسه تاحماسه» گفت: به تناسب مناسبت‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، سیزده آبان، روز دانشجوو... پویش مورد نظر بین دانشجویان، استادان و کارکنان ترویج و اطلاع رسانی شده است و این مهم نیز با استقبال دانشجویان، استادان و کارکنان روبه‌رو شده است.

راستگو ادامه داد: در مورد کمک مومنانه که به تاسی و تبعیت از فرمان رهبر حکیم انقلاب مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، ۴۰بسته کمک مومنانه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان شامل موادخوراکی و بهداشتی جهت کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر و بی‌بضاعت تهیه و توزیع شد و در آینده نزدیک مرحله دیگری از این رزمایش انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، افزود: تعداد کانون‌های فعال دانشجویی این واحد دانشگاهی ۴ کانون(قرآن وعترت، معرفت رضوی، فیلم، هلال احمر) است و یک نشریه الکترونیک به نام پژواک که در شرف انتشار است.

راستگو تصریح کرد: از حیث تئوریک در بخش کرسی‌های آزاداندیشی به نظریات ارزشمند معظم له توجه شده است، اما عملا آن طور که باید شایسته در محیط نظریه‌پردازی دانشگاه، جامع و کامل نهادینه شوند، متاسفانه منویات حضرت ایشان محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید کرسی‌های آزاداندیشی روحیه نشاط، پویایی، تضارب افکار و آراء را در بین دانشجویان و دانشگاهیان طنین انداز می‌کند و موجب تحول ارزشمند علمی اجتماعی و سیاسی بین دانشجویان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082532

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =