هزینه‌ای برای حوزه کودک نمی‌کنیم

سعید رضا عاملی در دیداری درباره بودجه فرهنگی کشور گفته است: بر اساس برنامه ششم باید سهم اعتبار تحقیقات کشور به چهار درصد می‌رسید که این مهم مورد تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری نیز بوده است اما همچنان شاهد تحقق نیافتن آن هستیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سعید رضا عاملی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» در دیداری که با حمید رضا حاجی بابایی «رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی» داشته، گفته است: «بر اساس برنامه ششم باید سهم اعتبار تحقیقات کشور به چهار درصد می‌رسید که این مهم مورد تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری نیز بوده است اما همچنان شاهد تحقق نیافتن آن هستیم که امسال این سهم به ۸۰ صدم یک درصد رسیده است.»

همچنین بودجه بخش فرهنگی کشور در چند سال اخیر دچار تغییرات زیادی شده است. به طور مثال سهم حوزه فرهنگ از بودجه از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ تنها یک درصد بوده است. اما آنچه در سال‌های اخیر اتفاق افتاده کم توجهی به این امر مهم بوده است. زیرا در سال ۱۳۹۸ شاهد بودیم که سهم حوزه فرهنگ از بودجه هفت دهم درصد بود که این مقدار در سال ۱۳۹۹ به نیم درصد رسید. این یعنی بسیاری از حوزه‌های عرصه فرهنگ بدون بودجه و یا با بودجه کمی کار خود را پیش خواهند برد.

عاملی در بخشی دیگر از سخنان خود به سرانه هزینه کرد مهد کودک در استرالیا که ۱۲۵۰۰ دلار است، اشاره کرد و گفت: «ما هزینه‌ای برای این حوزه‌ مهم و راهبردی نمی‌کنیم، که زیرساخت اصلی فرهنگ و اقتصاد کشور در پرورش کودک سالم و صالح نهفته است.»

گفتنی است با توجه به تهدیدات وارده به فرهنگ و اهمیت نسل فردای ایران برای کشور باید بیش از پیش به این نسل توجه کرد که با توجه به بی‌مهری بودجه برای این امر نمی‌توان امید زیادی برای آن داشت. بی‌توجهی که شاید امروز نتیجه آن را نبینیم اما اگر این روند ادامه دار باشد امکان دارد در آینده مشکلات زیادی را برای ایران اسلام به وجود بیاورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =