سفارت آمریکا درصدد دخالت در فرایند انتخابات پارلمانی عراق است

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرد که سفارت آمریکا در صدد دخالت در فرایند برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «فاضل جابر» نماینده پارلمان عراق در سخنانی نسبت به نقش آفرینی منفی سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد در امور سیاسی این کشور هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: انتخابات پارلمانی عراق در پیش است و بیم آن می‌رود که سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد برنامه‌ای برای دخالت در این انتخابات داشته باشد؛ برنامه‌ای که می‌تواند از طریق ابزارهای مختلف پیاده سازی شود.

این نماینده پارلمان عراق همچنین ادامه داد: ما شکی نداریم که آمریکایی‌ها قصد دارند در فرایند انتخابات پارلمانی آتی در عراق مداخله کنند. از همین روی، ما خواستار آن هستیم تا تمامی تحرکات سفارت آمریکا تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی به دقت مورد رصد قرار گیرد.

طبق اعلام دفتر نخست وزیری عراق قرار است انتخابات پارلمانی در این کشور در تاریخ ۶ ژوئن (۱۷ خردادماه) برگزار شود. این درحالی است که برخی شخصیت‌های عراقی اعلام کرده اند که به دلیل فراهم نبودن شرایط برگزاری انتخابات، احتمال تعویق آن وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =