کاهش وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وابستگی بودجه به نفت از منظر هزینه‌های جاری کم شده و در بحث نظام سلامت، بودجه افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس اظهار کرد: بر اساس قانون، لایحه بودجه باید هر سال تا ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. امسال خوشبختانه با تاکیدات رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ زودتر از موعد مقرر تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و بنده به نیابت از دولت، صبح امروز لایحه بودجه را تقدیم مجلس کردم و اعلام وصول شد.

امیری عنوان کرد: مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس پس از اعلام وصول، لایحه بودجه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و به کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق ارجاع می‌شود. با توجه به اینکه امسال لایحه بودجه سه روز زودتر تقدیم مجلس شد، نمایندگان مجلس بتواند به نحوی به لایحه بودجه رسیدگی کند که این امکان برای دولت وجود داشته باشد که بتواند آئین نامه‌های اجرایی ان را به تصویب برساند. لایحه بودجه مهمترین سند مالی کشور است. امیدواریم دولت بتواند از ابتدای سال ۱۴۰۰ احکام بودجه را عملیاتی کند و قبل از آن هم بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های مربوط را ابلاغ کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: از مهمترین ویژگی‌های قانون بودجه، توجه ویژه به اصلاح ساختار بودجه است. وابستگی بودجه به نفت از منظر هزینه‌های جاری کم شده، در بحث نظام سلامت بودجه افزایش قابل توجهی داشته است. اقتصاد مقاومتی در تهیه لایحه بودجه امسال بسیار پررنگ است. تولیدات، واحدهای تولیدی و صادرات غیرنفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ جایگاه برجسته‌ای دارد.

وی گفت: به بخش آموزش و آموزش عالی، طرح‌های نیمه تمام و صنعت ریلی توجه زیادی شده است. توجه به اقشار کم درامد و آسیب پذیر از جمله ویژگی‌های ۱۴۰۰ است. توجه به حقوق بازنشستگان هم در این لایحه لحاظ شده است.

امیری تاکید کرد: در این لایحه به بخش دانش بنیان هم توجه شده است. مطالبات مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =