زلزله تهران فیلم سینمایی می‌شود

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، از ساخت فیلم سینمایی با موضوع زلزله تهران به منظور اصلاح فرهنگ عمومی درباره زلزله خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حیدر کلهری، با بیان اینکه ساخت فیلم درباره زلزله تهران می‌تواند منافع آموزشی و پژوهشی بسیاری داشته باشد، گفت: این فیلم بر اساس داستان‌های آینده نگرانه درباره ی زلزله‌ی احتمالی تهران ساخته می‌شود و روایت آن به سه بخش پیش از وقوع، حین وقوع و پس از وقوع زلزله می‌پردازد.

وی همچنین در خصوص ضرورت پرداختن به زلزله تهران، اظهار داشت: زلزله تهران بزرگ‌ترین حادثه طبیعی شهر تهران شناخته شده است این حادثه احتمالی دارای ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و … که است که متأسفانه به دلیل پیچیدگی‌های موضوع مدیریت بحران هیچ تصور روشنی از ابعاد و تبعات این حادثه در دست نیست. بر همین اساس تولید فیلم سیتمایی می‌تواند زمینه عمیق شدن در موضوع و پرداختن به بخشی از ابعاد و تبعات وقوع و چگونگی مدیریت این حادثه را فراهم کند.

کلهری افزود: ساخت فیلم زلزله تهران موجب می‌شود موضوع مدیریت بحران در اولویت برنامه‌های کلان کشور قرار گیرد که متأسفانه با وجود حادثه خیزی کشور و خسارت‌های سنگین ناشی از حوادث طبیعی در برنامه ریزی های کلان مدیریت بحران صرفاً به بحث مقابله در زمان بحران محدود می‌شود و سایر فازهای مدیریت بحران از جمله پیشگیری و آمادگی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص ضرورت و چرایی ساخت فیلم درباره زلزله تهران، گفت: به علت پیچیدگی‌های موضوع مدیریت بحران شناختی درستی از این موضوع در بین مردم و مسئولان وجود ندارد و این امر موجب شده که انتظارات روز افزون و غیرقابل انجامی از سیستم مدیریت بحران در اذهان عمومی شکل بگیرد که ضرورت دارد این امر در فرهنگ عمومی کشور به شکل مناسبی اصلاح شود.

کلهری تصریح کرد: بالا بردن حساسیت و اصلاح باور جامعه نسبت به ضرورت اقدامات پیشگیرانه وآمادگی مواجهه با بحران منجر به کاهش چشمگیر خسارت‌های ناشی از حوادث خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس مستندات علمی، هر واحد هزینه در زمان قبل از بحران یعنی فاز پیشگیری برابر با ۱۰ واحد هزینه در زمان بحران یعنی فاز مقابله است، گفت: این امر نشان می‌دهد چنانچه بتوانیم جامعه را نسبت به این موضوع حساس کنیم از اتلاف ده‌ها برابری هزینه‌ها در زمان بحران‌ها جلوگیری کرده ایم.

کلهری در مورد چرایی ساخت این فیلم توسط سازمان مدیریت بحران تهران، افزود: از جمله رسالت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان از طریق توسعه آموزش‌های همگانی مدیریت بحران است که بکارگیری روش الگوهای سنتی آموزشی زمان بسیار زیادی شاید بیش از ۱۰ سال لازم است تا این آموزش‌ها درصد قابل توجهی از شهروندان را پوشش دهد در صورتی که با بهره مندی از سایر الگوها نظیر ساخت فیلم این زمان کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1082590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =