ایجاد تغییرات اساسی در پایگاه عین الأسد بدون اطلاع دولت عراق

یک منبع عراقی گزارش داد که نیروهای آمریکایی بدون اطلاع دولت عراق تغییرات اساسی در پایگاه هوایی عین الأسد در باند فرود هواپیماها و ساختار پایگاه ایجاد کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک منبع در استان الأنبار عراق گزارش داد که نیروهای آمریکایی تغییرات اساسی در تأسیسات پایگاه هوایی عین الأسد واقع در منطقه البغدادی در غرب الأنبار ایجاد کرده‌اند بی‌آنکه دولت مرکزی عراق از آن اطلاعی داشته باشد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که نیروهای آمریکایی تغییراتی در باند فرود هواپیماها ایجاد کرده و علاوه بر آن ساختمان‌های جدیدی در پایگاه بنا کرده و مساحت اختصاصی به پایگاه را توسعه داده‌اند.

وی تصریح کرد که «اقدامات نیروهای آمریکایی در داخل این پایگاه‌ها که بر حسب نیازهای نیروهای آن صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد که خروج این نیروها از این پایگاه در حال حاضر بعید است و این بر خلاف اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر تصمیم آن‌ها برای خروج از آمریکاست».   

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =