تکرار دستورالعمل‌ها و هشدارها برای فرهنگ‌سازی است

امیر سرتیپ دوم پزشک موذنی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده بیماری های مسری و حاد تنفسی در چند سال آینده بشر را درگیر خواهد کرد و تکرار دستورالعمل‌ها و هشدارها برای فرهنگ‌سازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو با موضوع کرونا با امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا گفت:‌ با همکاری بسیار خوب هموطنان در رعایت پروتکل ها و تعطیلی شهرهای قرمز و کاهش تردد در شب ها، آمار رو به کاهش است. البته ما نباید فکر کنیم این کار تنها راه مبارزه با کرونا است.

* تداوم محدودیت ها در هفته های آینده در شهرهای قرمز

وی ضمن تاکید بر تداوم این روند در هفته های آینده در شهرهای قرمز اظهار کرد: هر شهری که نارنجی بشود با توجه به اینکه مردم باید کار خود را انجام دهند، بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا از شدت این دستورات کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکرار دستورالعمل ها و هشدارها برای فرهنگ سازی است، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در علم همه گیر شناسی، بیماری های مسری و حاد تنفسی در چند سال آینده بشر را درگیر خواهد کرد و اگر ما این تکرارها را در رده ها و مسئولین مختلف انجام می دهیم برای این است تا فرهنگی ایجاد شود تا بتوانیم با بیماری قرن مقابله کنیم و تنها راهش پیشگیری است.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش ج. ا.ا متذکر شد: اطلاعاتی که راجع به تولید واکسن و تولید دارو می شود مسایلی است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و ما مجبوریم فقط به فکر پیشگیری و پیش بینی باشیم و با رعایت کردن همین دستورالعمل های تکراری بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم کما اینکه نتیجه اش را در این دو هفته دیدیم که با رعایت کردن این مسایل می توانیم فوت هموطنان را کاهش دهیم و از شدت بیماری بکاهیم و تخت های بیمارستانی مان را خالی نگه داریم.

وی تاکید کرد: همه اینها نتیجه این تکرارها است و باید بیماری را جدی بگیریم و بدانیم اگر این اقدامات را انجام ندهیم بیماری از کنترل ما خارج خواهد شد. ما هرچه بیشتر سخت گیری کنیم و پروتکل های را با نظارت بیشتری انجام دهیم، قطعا نتیجه بهتری می گیریم.

* نیازمند ساماندهی تردد خودروها هستیم

امیر موذنی در رابطه با تردد برخی از خودروها با وجود محدودیت زمانی اعلام شده، گفت:‌ مشاغل بسیار متعددی هستند که نیاز به تردد دارند و لازم است که ساماندهی خوبی انجام شود تا افرادی که نیاز به تردد دارند با مجوز تردد کنند.

* فروکش بیماری کرونا در اسفند ماه به شرط استمرار محودیت ها تا دو هفته آینده

وی در خاتمه در رابطه با کاهش بیشتر مبتلایان به کرونا در کشور اظهار کرد:‌ امیدوارم اگر صبوری به خرج دهیم و یک الی دو هفته دیگر روند منع ترددها و سخت گیری هایی که در این دو هفته انجام شد صورت بگیرد، بسیار تاثیرگذار است. پیش بینی ها این است که اگر این روند را ادامه دهیم در اسفند ماه این بیماری فروکش خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =