استقلال تیمی به رنگ بنفش

کادر فنی استقلال و در راس آن محمود فکری، شرایط فنی آبی‌پوشان را مناسب توصیف کرده و انتقاد گریز شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- حسن صانعی پور، کادر فنی استقلال و در راس آن محمود فکری، شرایط فنی آبی‌پوشان را مناسب توصیف کرده و انتقاد گریز شده‌اند. ادعایی که در بلند مدت نتایج خوبی نداشته و درب‌های خروجی باشگاه را به آنان نشان خواهد داد. با این حال چند راه حل ساده می تواند، استقلال و فکری را به سرعت در کورس قهرمانی قرار داده و به صدر جدول برساند.

راه حل خروج از بحران
 بازیکنان تاثیر گذار استقلال دچار افت شدید بدنی و روحی گردیده و لازم است برنامه ی ویژه ای برای بازگرداندن آنان به دوران اوج پیش‌بینی گردد. به این نکته باید رسیدن به استانداردهای دوندگی و تمرکز را نیز اضافه کرد. همچنین جو منفی حاکم بر استقلال که ماحصل عدم موفقیت در فصول گذشته است نیز روحیه قهرمانی تیم را پایین آورده است.  به نظر می رسد مقابله با بحران مصدومیت که هر هفته بر تعداد آن افزوده می‌شود رابطه مستقیمی با میزان آمادگی بازیکنان دارد. مقوله ای که به شرایط و نحوه آمادگی تیم قبل از شروع فصل بستگی دارد.   

شباهت فکری با منصوریان
آنچه منصوریان را در نفت و فکری را نساجی مازندران موفق کرده بود، بار روانی مثبت حاکم بر این دو باشگاه بود. هواداران اندک این دو تیم، انتظار قهرمانی نداشته و علاوه بر آن رویارویی با تیم‌های مدعی لیگ نیز انگیزه مضاعفی به بازیکنان و کادر فنی آنان می دهد. اما شباهت ویژه محمود فکری با منصوریان در انتخاب کادر فنی است. منصوریان تیم فنی خود را  با کمترین تغییر به استقلال آورد و فکری نیز با همکاران خود در نساجی وارد باشگاه استقلال شد. پر واضح است که جو حاکم بر دو باشگاه پر طرفدار سرخابی ایران با هیچ تیمی قابل مقایسه نبوده و انتخاب دستیاران نیز باید با وسواس خاصی صورت بگیرد. جریانی که در همان ابتدا باعث جدایی سیروس دین محمدی از کادر فنی استقلال شد گویای حساسیت بالای کار در این تیم می‌باشد.  
 
سرمربی استقلال کیست؟
نگاهی دقیق به نیمکت استقلال و بررسی اتفاقات چهار بازی اول این تیم، نشان می‌دهد؛ تیم فنی استقلال تمرکز کافی را در لحظات بحرانی بازی ندارد. عمران زاده بی دلیل از داور کارت زرد می‌گیرد. تعویض‌ها کاملا اشتباه صورت می‌گیرد " و یا لااقل تاثیری در روند بازی ندارد" سرمربی به مرزی از شرایط روحی و روانی می‌رسد که مجبور به عکس العمل های نامناسب می گردد. و از همه مهمتر تاکتیک مناسب جهت تقابل با حریف نیز در تیم دیده نمی شود. با این وصف تشخیص سرمربی تیم در نود دقیقه بازی ممکن نیست و گویا استقلال در این دقایق سرمربی ندارد.  

سکوهای خالی شانس بزرگ فکری
هوادار متعصب استقلال به جز قهرمانی به چیز دیگری نمی‌اندیشد.  بعد از فتح دربی بزرگترین آروزی دوستداران استقلال، کسب قهرمانی لیگ است. بی شک سکوهای خالی ورزشگاه شانس بزرگ فکری در روزهایی است که بیشتر به تمرکز نیاز دارد. شعار حیا کن، رهاکن که بزرگترین مربیان دنیا را در ایران به مرز نابودی کشانده است، در فصل جاری شنیده نخواهد شد و سرمربی استقلال لازم است از این فرصت طلایی نهایت استفاده را برده و تمام لحظات بازی را مدیریت نماید.

امتیازات را به سادگی از دست نده سرمربی
استقلال در چهار فصل گذشته، نیم  فصل دوم را با نتایج بهتری پشت سر گذاشته و حتی قهرمانی نیم فصل دوم لیگ هفدهم را هم به خود اختصاص داد. هرچند صدر نشینی ابتدای فصل و قهرمانی نیم فصل تضمین مناسبی برای قهرمانی نیست اما امتیازات ابتدای فصل نقش تعیین کننده ای در قهرمانی خواهد داشت. پرسپولیس قهرمانی های پی در پی خود را مدیون نتایج خوب هفته های ابتدایی لیگ در فصول قبل بوده و با کسب امتیازات لازم، بحران هفته های میانی و پایانی را مدیریت می کند. بالا بردن میزان دوندگی که توان بازیکنان را در خصوص پرس در باکس دفاعی حریف افزایش می دهد و فرصت بازی سازی را از حریف می گیرد، مقوله ای است که تا هفته چهارم در سیستم بازی استقلال دیده نشده و گاهی فاصله معنا دار خط دفاعی و حمله، فضای لازم را به حریفان برای رسیدن به دروازه استقلال می‌دهد. با این حال احتمال دارد محمود فکری با از دست دادن پنج امتیاز حیاتی در چهار هفته ابتدایی، حسرت استقلال و هواداران را در پایان فصل رقم زده و باید به او توصیه شود؛" امتیازات را به سادگی از دست نده سرمربی"

انتهای پیام/

کد خبر: 1082631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =