لباس هوشمند برای کنترل سلامت انسان ساخته شد

محققان یک لباس هوشمند ایجاد کرده‌اند که می تواند پارامترهای مختلف سلامتی را در زمان واقعی در سراسر بدن ردیابی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) و به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، محققان سنگاپوری موفق به تولید لباس هوشمندی شده‌اند که با گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود و قادر به کنترل علائم حیاتی بدن برای بررسی وضعیت سلامت انسان‌ها است.

تیم دانشگاه ملی سنگاپور معتقد است که لباس توسعه داده شده آنها می‌تواند به ورزشکاران کمک کند تا عملکرد خود را کنترل کرده و بهبود بخشند یا به متخصصان پزشکی اجازه میدهد بیماران در معرض خطر را شناسایی کنند.

لباس هوشمند مذکور بر مبنای ردگیری علائم حیاتی بدن و نحوه حرکات دست‌ها و پاها، قادر به تشخیص دادن جراحات مختصر عضلانی و استخوانی نیز هست. بدین منظور حسگرهایی بر روی این لباس نصب شده‌اند که با استفاده از فناوری ان اف سی با اپلیکیشن گوشی در ارتباط هستند و انرژی خود را نیز به همین شیوه تأمین می‌کنند.

جان هو، استادیار انستیتوی نوآوری در سلامت و فناوری از دانشگاه ملی سنگاپور گفت: «چالش امروزه با بیشتر پوشیدنی‌ها این است که ما آنچه را در یک قسمت خاص از بدن شما اتفاق می‌افتد اندازه گیری کنیم؛ این موضوع می‌تواند اندازه‌گیری و بررسی یک مچ دست باشد و این تنها مکانی است که ما قادر به اندازه گیری آنچه اتفاق افتاده هستیم؛ بنابراین انگیزه بزرگ پروژه ما این بود که رفتار پویای بدن افراد را هنگام گذراندن زندگی روزمره بررسی کنیم».

این لباس هوشمند به طور بالقوه می‌تواند نظارت شبانه روزی بر افراد را امکان پذیر کند؛ سایر کاربردها شامل تشخیص بالینی مسائل مربوط به ستون فقرات، توان بخشی و مدیریت آسیب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =