تولید ربات زره پوش برای نبرد و شناسایی

شرکت آلمانی رین متال از تولید یک زره پوش نظامی جدید خبر داده که علاوه بر گشت زنی و جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند نبرد و عملیات تهاجمی نیز انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از نیواطلس، این زره پوش خودران که میشن مستر نام دارد با استفاده از تیربار خودکار خود می‌تواند از نیروهای پیاده نیز در میدان نبرد پشتیبانی کند.

کنترل این ربات زره پوش با استفاده از یک دسته جوی استیک صورت می‌گیرد که به یک شبکه سایبری فرمان و کنترل متصل می‌شود. همچنین یک اپراتور می‌تواند تعدادی از این ربات‌ها را در هماهنگی با یکدیگر کنترل کند و به آنها فرمان دهد.

توانایی دریافت و پردازش حجم زیادی از اطلاعات از میدان نبرد مزیت دیگر این ربات زره پوش است. همچنین می‌توان ربات یادشده دارای تعداد زیادی حسگر مادون قرمز، حرکت یاب، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، سیستم لیزری فاصله یاب و سیستم لیزری هدف گیر است.

دکل دیده بانی منعطف ۳.۵ متری نیز پوشش محیطی کامل را تسهیل کرده و ارتباطات رادیویی را به سهولت ممکن می‌کند. نکته جالب اینکه می‌توان ربات زره پوش یادشده را به گونه‌ای پیکربندی کرد که کنترل و فرمان دادن به آن حتی با تبلت، ساعت‌های هوشمند و غیره نیز ممکن باشد.

کد خبر: 1082693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =