راه‌اندازی مدرسه بوستان تربیت در دانشگاه آزاداسلامی پردیسان قم

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از شکل گیری مدرسه بوستان تربیت مبتنی برآموزه های تعلیم و تربیت  اسلامی خبرداد و گفت: مدرسه بوستان تربیت قم باید برای کل کشور الگو باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدبطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه پنجشنبه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم از راه اندازی مدرسه بوستان تربیت مبتنی برآموزه های تعلیم و تربیت  اسلامی در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: مدرسه بوستان تربیت مبتنی بر آموزه های تعلیم و تربیت اسلامی در برخی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل گیری است که نقشه راه آن، تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. این موضوع بارها مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است .

وی افزود:مدارس بوستان تربیت همان چشم اندازی را دنبال خواهد کرد که فارغ التحصیلان آن، به حیات طیبه دست پیدا کرده باشند.

وی با اشاره به این که دانش آموزان در یک محیط کاملا تعریف شده در نظام تعلیم و تربیت اسلامی مورد آموزش و تربیت قرار بگیرند ادامه داد: رسیدن به این چشم انداز،فضایی استانداردِ تعریف شده ای را می خواهد؛ زیرا قرار است بچه های ما در این مدرسه با مهارت های زیادی دست و پنچه نرم کنند. لذا فقط بر محفوظات و حافظه محوری تاکید نمی شود. بنابراین بچه هایی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند، حداقل باید یک مهارت را بیاموزند که منتج به اشتغال شود.

بطحایی با تاکید بر این که دانش آموزان مدرسه بوستان تربیت در کنار تقویت بنیه علمی باید یک مهارت  را هم تسلط داشته باشند، گفت:دانش آموزان مدرسه بوستان تربیت علاوه بر تسلطی که به زبان عربی دارند باید به یک زبان خارجی دیگر نیز مسلط شوند.

وی افزود: در این مدارس در دوره متوسطه دوم در کنار دروس تعریف شده و رسمی، چهار درسی که از دروس پایه آموزش های حوزوی است به دانش آموزان ارائه خواهد شد. دانش آموزانی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند، علی رغم این که در رشته های ریاضی و علوم تجربی تحصیل می کنند، در چهار درس منطق ،فلسفه، تاریخ اسلام و فقه اسلامی نیز  تسلط خواهند داشت.

وی با بیان این که کسانی که از مدرسه بوستان تربیت دیپلم می گیرند باید یک سرو گردن از بقیه بچه ها بالاتر باشند، اضافه کرد :در مدرسه بوستان تربیت به جای زنگ تفریح ، زنگ بازی و مهارت در نظر گرفته شده  و برنامه های خاصی برای زنگ بازی و مهارت پیش بینی شده است .

بطحایی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی مدرسه بوستان تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی قم  اظهار کرد: فضایی که حجت الاسلام خیری رئیس واحد قم برای مدرسه بوستان تربیت در نظر گرفته‌اند، فضای بسیار خوبی است لذا می تواند با وجود ظرفیت‌های عظیم ورزشی،کارگاهی و آزمایشگاهی در این واحد دانشگاهی، دانش آموزان مدارس بوستان تربیت نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی با بیان این که مدرسه بوستان تربیت دانشگاه آزاد اسلامی قم باید الگو و قابلیت مدل برداری برای کل کشور را داشته باشد تصریح کرد: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند یک مدرسه الگو برای جمهوری اسلامی درحد و اندازه نظام تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی راه اندازی کند.

به گزارش ایسکانیوز، سومین جلسه پنجشنبه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحایی معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم  انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی،جمعی از مسئولان استان قم به میزبانی حجت الاسلام حسن خیری در مجتمع دانشگاهی پردیسان دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082711

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =