کسب رتبه یک دفتر توسعه آموزش دانشکده‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در دسته بندی دفاتر توسعه آموزش دانشکده های علوم پزشکی در بین ۱۵ واحد دانشگاهی از استان های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان(منطقه آمایشی۱) رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،  رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از موفقیت این واحد دانشگاهی در کسب رتبه اول دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌های علوم پزشکی در منطقه آمایشی۱ (در بین ۱۵ واحد دانشگاهی از استان های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان) خبر داد.

 بهروز یحیایی ضمن تبریک این موفقیت به اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دفتر توسعه آموزش(EDO) در دانشکده علوم پزشکی با سابقه بیش از ۱۵ سال فعالیت از پیشگامان این دفاتر در دانشگاه های آزاد اسلامی است که در زمینه ارتقای کیفیت آموزش فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی با اشاره به روش‌های مختلف فعالیت این دفتر گفت: دفتر EDO به روش‌های مختلفی در زمینه ارتقای کیفیت آموزش از جمله پیادهسازی استانداردهای جهانی در دانشکده علوم پزشکی، توانمندسازی استادان، انجام پژوهش در آموزش، ارتقای کیفیت تدریس و یادگیری، ارتقای کیفیت ارزشیابی دانشجویان، اجرای تمامی دستورالعمل های اعتبار بخشی، استعدادهای درخشان و المپیاد و کمیته تحقیقات دانشجویی فعالیت می‌کند.

یحیایی ادامه داد: در دانشکده علوم پزشکی واحد شاهرود، تعداد ۹ حیطه اعتبار بخشی فعال با هدف گسترش و استاندارد سازی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی، جهت رسیدگی و دقت عملیاتی برنامه‌های دانشکده مذکور در راستای اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حوزه سلامت وجود دارد.

وی با بیان این که دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جزو معدود واحدهای دانشگاهی است که استاندارد برگزاری آزمون‌های صلاحیت بالینی پزشکی و پرستاری را در سطح کشور دریافت کرده است و یکی از دلایل آن دارا بودن مجموعه مهارت های بالینی (Skills Lab) مجهز دانشکده علوم پزشکی آن است خاطر نشان کرد : یکی از زمینه های ارزیابی دانشجویی که توسط دفاتر مذکور اجرا می‌شود، فعالیت مرکز مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی بوده که از ابتدای سال ۹۷ مجوز برگزاری آزمون‌های صلاحیت بالینی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده است و سابقه برگزاری بیش از ۱۳ دوره آزمون‌های پایانی رشته‌های پزشکی عمومی و پرستاری را دارد.

مدیر گروه علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد: جداول ارزشیابی دفاتر توسعه آموزش دانشکده های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، توسط مسئولان و کارشناسان تلاشگر دفتر EDO واحد شاهرود تهیه و پس از تأیید معاونت علوم پزشکی سازمان در کل دانشگاه های آزاد اسلامی اجرایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دانشکده علوم پزشکی واحد شاهرود دارای یک رشته دکترای حرفه ای، دو رشته کارشناسی ارشد، ۳ رشته کارشناسی پیوسته و دو رشته کارشناسی ناپیوسته است. این دانشکده دارای ۳۲ عضو هیئت علمی تمام وقت و ۱۲۰ مدرس مدعو و در حدود ۹۰۰ دانشجوی در حال تحصیل دارد و تا کنون تعداد ۱۰۰۰  دانشجوی پزشکی، ۱۳۰۰ نفر پرستار، ۸۰۰ نفر از رشته علوم آزمایشگاهی و ۷۵۰ نفر از رشته هوشبری فارغ‌التحصیل شده‌اند. در این دانشکده تعداد هفت کمیته اعتباربخشی فعال با هدف گسترش و استانداردسازی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی، جهت رسیدگی و دقت عملیاتی برنامه‌های دانشکده مذکور درراستای اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حوزه سلامت وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082714

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =