️شنبه جهنمی در سویل/ زیدان روی لبه تیغ

در روزهای اخیر زمزمه های زیادی در اطراف برنابئو شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا بابک؛ منابع خبری معتبر اسپانیا از عدم اعتماد هیئت مدیره کهکشانی ها به زیدان خبر داده اند و اعلام کرده اند نتایج ۳ بازی آینده رئال در هفته جاری، سرنوشت زیدان را تعیین می کند. اما از شروع فصل و پس از قهرمانی در لالیگا چه اتفاقاتی رخ داد که در همین هفته های آغازین اوضاع مادریدی ها بحرانی شد و آژیر ها به صدا درآمدند.

زنگ خطر اول

وقتی در برنابئو در برابر حریف اوکراینی زانو زدند، زنگ خطر اول در مادرید به صدا درآمد. روح مادرید در برابر شکست بی رحم است. اگر این شکست در لیگ قهرمانان اروپا باشد، دیگر هیچ بخششی در کار نیست.

زیدان با دو باخت متوالی در برابر کادیز و شاختار دونتسک به ال کلاسیکو رسید و بسیاری از منتقدین، آن بازی را آخرین دیدار زیدان در قامت سرمربی کهکشانی ها می دانستند. اما در ال کلاسیکو، زیدان دوباره رئال را احیا کرد و با یک پیروری مقتدرانه در نیوکمپ جایگاهش را در مادرید تثبیت کرد.

مستایا، تلخ ترین لحظات زیزو

همه چیز خوب پیش می رفت. اما ناگهان در مستایا همه چیز تیره و تار شد. فاجعه ی خط دفاعی رئال، سنگین ترین شکست فصل را برای زیدان به ارمغان آوردند و خفاش ها، با ۴ گل حریف مغرور خود را شکست دادند.

توالی تمام نشدنیِ مصدومیت ها

مصدومیت راموس در فیفا دی، جمع مصدومان زیدان را به عدد ۱۰ رساند. غیبت راموس ترسناک ترین اتفاق برای شاگردان زیزو بود. مدافعی که علاوه بر خصلت رهبری، یک ناجی تمام عیار در تمام این سال ها بوده است.

اوضاع به حدی برای زیدان رو به وخامت رفته بود که او ناچارا از وینگر راست خود یعنی لوکاس وازکز در پست دفاع راست استفاده می کرد. زیدان با بیشترین تعداد مصدومین در یک دهه اخیر به مصاف رقبا رفت.

زنگ خطر دوم

با همه ی این اوصاف، یک تساوی در خانه ی ویارئال و پیروزی در جوزپه مه آتزا در لیگ قهرمانان اروپا، اوضاع را بهبود بخشید. اما این بار غول کش این فصل لالیگا یعنی آلاوز، رئال را در خانه شکست داد. در پایان این بازی هازارد برای چندمین بار در دو فصل گذشته مصدوم شد تا لیست مصدومین زیدان پرستاره تر شود.

شکست در برابر آلاوز با پیروزی در خاک اوکراین فراموش می شد. اما یک شکست تلخ، زیدان را در خطر اخراج قرار داد.

زیدان و شاگردانش با تمام مشکلات اخیرشان محکوم به پیروزی در ۳ بازی آینده ی خود هستند. آنها شنبه شب در سویل به میدان خواهند رفت و چهارشنبه شب یک جدال مرگ و زندگی را با گلادباخی ها برگزار می کنند و در ادامه باید آماده ی دربی شوند.

حال باید دید آیا زیدان باز هم مثل یک ققنوس به مادرید حیات می بخشد؟

دلایل عملکرد سینوسی رئال مادرید

نمی توان همه ی مشکلات را به مصدومیت ها مربوط دانست. بخشی از این عملکرد فاجعه بار، بر عهده فلورنتینو پرز و زیدان است.

پرز در نقل و انتقالات تابستانی هیچ خریدی نداشت و با فروش بازیکنان آینده داری مثل رگیلون و حکیمی، دست زیدان را خالی کرد.

رگیلون در فصل گذشته عملکردی فوق العاده در سویا داشت اما به تاتنهام فروخته شد تا مادریدی ها کماکان نظاره گر عملکرد ضعیف مارسلو و مندی باشند. اشرف حکیمی پس از گذراندن دو فصل موفق در دورتموند به اینتر فروخته شد تا در روزهایی که رئال حتی یک مدافع راست تخصصی هم ندارد، حسرت نبودن او را بکشد.

افت شدید بازیکنانی مثل واران، ایسکو، مودریچ و آسنسیو عملا رئال را به یک تیم معمولی تبدیل کرده است. بالا رفتن میانگین سنی خط هافبک رئال و شناخته شدن آن ها پس از چند فصل، عنصر خلاقیت را از این تیم گرفته است.

رئال نه تنها در امر گلزنی مشکل دارد، بلکه عملکرد خط دفاعی اش به حدی نامطلوب است که ۱۰ گل آخری که دریافت کرده، ماحصل اشتباهات مستقیم مدافعانش بوده است. خط حمله ای که روزی با حضور رونالدو، بیل و بنزما به مخوف ترین خط آتش اروپا مشهور بود، این روزها هیچ نشانی از آن مادرید پر طروات در خط حمله ندارد. حضور بازیکنان جوانی مثل رودریگو و وینیسیوس که عملکرد سینوسی شان قابل تحمل نیست، نمی تواند راهگشا باشد.

رئال در مسیر گذار است. گذار از روز های خوش به روز های تلخ. مادرید به یک پوست اندازی کامل برای احیا احتیاج دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =