نقش واشنگتن وتل آویو در به شهادت رساندن سردارسلیمانی ثابت شده است

یکی از نمایندگان پارلمان عراق بر وجود اسناد و مدارکی که دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی را در جنایت علیه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اثبات می کند، تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛  به نقل از العهد، «محمد ابوالهیل» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق به مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنایات علیه نیروهای مقاومت به ویژه به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین رئیس سازمان بسیج مردمی عراق اشاره کرد.

وی ادامه داد: همه مدارک و شواهدی که تأیید می‌کند آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به فرماندهان و مقرهای بسیج مردمی دست دارند به اثبات رسیده است.

این نمایند عراقی گفت: طرف‌هایی که در حمله به شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی دست داشته‌اند مشخص هستند.

وی ادامه داد: عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق آشکارا از مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به مقرهای بسیج مردمی سخن گفته است.

پیش از این نیز نمایندگان پارلمان عراق بر ضرورت تسریع روند تحقیقات در خصوص جنایت آمریکایی‌ها علیه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از سوی دولت عراق تاکید کرده بودند.

مهدی تقی آمرلی عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق اعلام کرده بود که این کمیسیون به دولت به منظور ارسال گزارش ویژه ترور فرماندهان پیروزی به پارلمان عراق در اسرع وقت، فشار خواهد آورد.

همچنین «عبدالامیر التعیبان» عضو فراکسیون پارلمانی الصادقون از وجود فشارهایی در زمینه مشخص شدن نتایج تحقیقات مربوط به جنایت آمریکا در حق سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس خبر داده بود.

وی گفت: در این زمینه فشارهایی از ناحیه آمریکا وارد می‌شود.

التعبیان بیان کرد: این فشارها در مسیر نتایج تحقیقات ویژه بمباران مقرهای حشد شعبی و جنایت فرودگاه بغداد مانع تراشی می‌کند.

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

کد خبر: 1082766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =