برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو با محوریت و اجرای دانشجویان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: عمده برنامه‌­های روز بزرگداشت 16 آذر، توسط دانشجویان تشکل­‌ها، بسیج و کانون‌­های فرهنگی اجرا و برنامه‌ریزی می‌شود.

مهدی ملک‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو(16 آذر) سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: با پیگیری­‌های انجام شده مراسم 16 آذر امسال با حضور مسئولان واحد دانشگاهی در سالن آمفی تئاتر برگزار و از طریق لایو برای دانشجویان پخش می­‌شود. مواردی همچون حضور در محل ترور شهید فخری‌­زاده در اطراف دماوند، نام‌­گذاری سالن آمفی تئاتر واحد به نام این شهید والامقام، سخنرانی، پرسش و پاسخ مسئولان و دانشجویان و نمایندگان آنها درباره مسائل آموزشی، دانشجویی و مالی، پخش کلیپ، تئاتر و مسابقه از جمله برنامه‌­های پیش‌بینی شده در این روز است.

وی افزود: برگزاری جشنواره «از حماسه تا حماسه» با محوریت 16 آذر، شهدای دانشجو، شهید فخری زاده و دیگر شهدای صنعت دفاعی و هسته‌­ای کشور نیز از جمله برنامه‌­های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این ایام است. افزون بر جوایز اعلامی از سوی سازمان مرکزی، شیوه­‌نامه ترغیبی جشنواره «از حماسه تا حماسه» برای دانشگاهیان واحد دماوند به صورت مجزا تهیه و اطلاع‌­رسانی شده است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بیان کرد: پویش دانشجویی «غرفه مهربانی» جهت تهیه کتاب، لوازم التحریر، لباس و اقلام خوراکی هم در فضای مجازی به راه افتاده و علاوه بر فعالیت در فضای مجازی، محلی نیز در دانشگاه جهت این موارد به صورت دائمی پیش بینی می‌­شود. 

ملک‌محمدی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی حول موضوع «استکبارستیزی و دانشجو» عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشست علمی با موضوع « ۱۶ آذر ۳۲ تا ۱۶ آبان ۹۹، ۶۷ سال رابطه پرفراز و نشیب و نابرابر  ایران و آمریکا» با سخنرانی استاد مهدی نظرپور صورت گرفته است. در این نشست که با همکاری گروه معارف اسلامی مقرر شده دانشجویان شرکت کننده از حداکثر 2 نمره فعالیت کلاسی مربوط به دروس انقلاب و وصایا در صورت ارائه گزارش نشست به استاد مربوط بهره­‌مند می‌شوند. افزون بر این، بسیج دانشجویی نیز نشستی سیاسی درباره موضوع 16 آذر با حضور برخی شخصیت‌­های کشوری برنامه‌­ریزی کرده است.

وی ادامه  داد: همچنین به استادان رشته حقوق اعلام شده چنانچه مقاله یا یادداشتی در رابطه با بررسی ابعاد حقوقی رخداد 16 آذر و یا آمریکا دارند جهت انتشار در اختیار حوزه فرهنگی قرار دهند. برگزاری مسابقه طراحی موشن گرافیک و پوستر درباره آموزش مسائل بهداشتی با محوریت بیماری کرونا و کنترل عفونت با اهدای جایزه به نفرات برتر و نیز نمره کلاسی در دروس مرتبطی که دانشجو در این ترم اخذ کرده است با محوریت دانشجویان پرستاری نیز از دیگر برنامه‌­های در دست اجرا از سوی این واحد دانشگاهی و مرکز مشاوره است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند خاطرنشان کرد: تهیه و ارسال کلیپ­‌ها و پوسترهایی با موضوع 16 آذر نیز از دیگر اقداماتی است که در روزهای آینده انجام می‌شود. نکته قابل توجه این است که در عمده برنامه‌­های یاد شده، توسط دانشجویان تشکل­‌ها، بسیج و کانون‌­های فرهنگی اجرا و برنامه‌ریزی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =