اقدام متقابل حق قانونی ایران است/ موساد عامل ترور

پس از ترور شهید «محسن فخری‌زاده» واکنش‌های بسیار داخلی و بین‌المللی در محکومیت این اقدام صورت گرفت و آنچه که امروز به مطالبه مردمی تبدیل شده، مجازات آمران و عاملان این جنایت کوردلانه است.

ایسکانیوز، گروه بین‌الملل: عصر روز جمعه هفتم آذرماه بود که بعد از ساعت‌ها گمانه زنی و اخبار ضد و نقیض درباره ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای و دفاعی کشورمان توسط یک گروهک تروریستی مسلح در شهر آبسرد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت «محسن فخری‌زاده» معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تایید کرد.

فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» نام برده شده است.

نام او تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

«موساد» عهده‌دار ترور شد

به گفته مقامات ایران، شواهد و قرائن به دست آمده نشان از این مطلب دارد که ترور انجام شده به احتمال قوی توسط ایادی و مزدوران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام شده که البته این اقدام می‌تواند با کمک دیگر سرویس‌های اطلاعاتی همسو با تلاویو صورت گرفته باشد.

«الی کوهن» رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: «فخری زاده را ‌شناسایی کردیم و او را تعقیب می‌کردیم. می‌دانستیم آنچه که انجام می‌دهد اقدامی در قالب یک طرح است که خاورمیانه و تمام جهان را به خطر می‌اندازد.»

دشمنی تمام قد رژیم صهیونیستی با نظام جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و آنها می‌دانند تنها قدرتی که در منطقه توان نابودی آن رژیم جعلی را دارد، ایران است.

دشمنان تقاص خواهند داد

 حجت‌الاسلام «محمود علوی» وزیر اطلاعات در اظهاراتی گفت: «به دنبال وقوع ترور شهید فخری زاده، همکاران من در وزارت اطلاعات در همه ابعاد پیگیری این حادثه را آغاز کرده‌اند و تاکنون به سرنخ‌های زیادی نیز دست یافته‌اند.»

البته ساده‌انگاری است تصور این مطلب که حادثه تروریستی اخیر صرفاً توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته باشد و این اقدام بدون هیچ گونه هماهنگی، چراغ سبز و همکاری با آمریکا و برخی از متحدین غربی و عربی آنها انجام شده باشد.

وجه اشتراک بسیاری از پیام‌های صادر شده از سوی مقامات لشکری و کشوری ایران متعاقب ترور شهید دانشمند محسن فخری زاده، تاکید بر مجازات آمران و عاملان این حادثه تروریستی بود.

در همین ارتباط سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، اظهار داشت: «دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعا تقاص خواهند داد.»

حق قانونی ایران در اقدام متقابل

بر اساس قواعد و حقوق بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران این حق قانونی را دارد که اقدامی متقابل انجام داده و آن طور که از سوی مقامات مختلف مطرح شده این اقدام در زمان مناسب و به شکل متناسب و مقتضی صورت خواهد گرفت.

در تایید این موضوع، «مسعود اخوان‌فرد» معاون پیشین سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: «بر اساس تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی که در این خصوص قواعدی را مطرح کرده‌اند، این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است که اقدام متقابل انجام دهد.»

بنابراین با توجه به اینکه اقدام متقابل حق قانونی و مشروع ایران نسبت به حادثه تروریستی اخیر محسوب می شود و از طرف واکنش قاطع، جدی و متناسب با این ضایعه جبران ناپذیر به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی آحاد ملت مطرح می شود، این انتظار می‌رود که به زودی شاهد اقدامی متناسب در واکنش به این حادثه تروریستی باشیم.

سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در همین این خصوص، گفت: «گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان ترور محسن فخری‌زاده بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.»

واکنش متقابل ایران چگونه خواهد بود؟

در خصوص واکنش ایران به این اقدام تروریستی اخیر تحلیل های متفاوتی در داخل و خارج از کشور وجود دارد. عده ای معتقدند که ایران اقدامی متقابل و آشکار انجام خواهد داد و این مهم را به استدلال این موضوع مطرح می کنند که مسئولان کشور از سوی افکار عمومی تحت فشار هستند و باید در زمانی کوتاه اقدامی در قالب واکنش ایران از خود نشان دهند.

اما عده دیگری معتقدند که مسئولان تصمیم گیر ایران، علی رغم خواست دشمنان که به دنبال تحریک آن هستند تا واکنشی هیجانی انجام داده تا با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغات، فضا را سمپاشی و جای جلاد و شهید را عوض کنند، با حوصله و هوشمندی همیشگی خود واکنشی به صورت مقتضی و در زمان لازم انجام خواهند داد به نحوی که بهانه ای به طرف مقابل نداده باشند.

در پایان این گزارش باید گفت، اینکه ایران واکنشی به حادثه ترور اخیر خواهد داشت قطعی است؛ اما زمان، مکان، نوع و سطح اقدام هنوز مشخص نیست و همین می تواند موجبات نگرانی طرف مقابل را فراهم آورد. در همین ارتباط امیر سرتیپ «امیرحاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند. جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.»

کد خبر: 1082777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =