انتخاب قاری برتر از نگاه مردم در مسابقات سراسری قرآن کریم

چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم درحالی از امروز کار خود را آغاز می‌کند که از جمله آیتم‌های جدید آن انتخاب برترین قاری از نگاه مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز به شکل غیر حضوری کار خود را آغاز می‌کند.

برگزاری رقابت‌ها در قالب برنامه تلویزیونی

این مسابقات به صورت برنامه زنده تلویزیونی برگزار می‌شود به این صورت که داوران در استودیو تلویزیونی مسابقات حضور یافته و فیلم تلاوت شرکت‌کنندگان برای آنها پخش داوران آن را قضاوت می‌کنند. این تلاوت‌ها پس از پخش مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

طی یک ماه گذشته قاریان برتر استان‌ها باحضور در ادارات اوقاف استان محل سکونتشان در مقابل دوربین به تلاوت پرداخته و فیلم آن برای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال شده است. همچنین حافظان قرآن به صورت زنده از استان محل سکونتشان در مسابقه شرکت و به سؤالات داوران پاسخ می‌دهند.

مسابقات در همه رشته‌ها یک مرحله‌ای برگزار می‌شود

این رقابت‌ها در هردو رشته حفظ و قرائت به صورت یک مرحله‌ای است و قاریان و حافظان برتر کشور با یک تلاوت و یک بار ارائه محفوظات مورد سنجش قرار می‌گیرند که باتوجه به نزدیکی سطح فنی شرکت‌کنندگان کار داوران بسیار دشوار خواهد بود.

انتخاب برترین قاری از نگاه مردم

مسابقات امسال نوآوری دیگری هم دارد و آن هم انتخاب قاری مردمی است که با رأی عموم بینندگان انتخاب می‌شود. به این صورت که مردم برترین تلاوت‌ها را از دیدگاه خودشان انتخاب و به آن رأی می‌دهند و به برترین قاری مردمی جایزه ویژه تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =