بارش برف و باران در بیشتر مناطق

کارشناس هواشناسی: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، شاهد بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مرتضی ضرابی افزود: برای نیمه اول هفته جاری بارش‌های گسترده‌ای با ورود این سامانه در ارتفاعات البرز، زاگرس و مناطق سردسیر این دو رشته کوه به شکل برف ظاهر خواهد شد. وی تمرکز بارش‌ها را برای امروز و فردا در مناطقی که بارش صورت خواهد گرفت به شکل سیلاب و آب گرفتگی پیش بینی کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تمرکز بارش‌های امروز در استان‌های فارس، بوشهر، بخش‌های شمالی و غربی استان کرمان پیش بینی می‌شود که در این مناطق شرایط سیلاب و آب گرفتگی مهیا خواهد شد.
 ضرابی همچنین برای بخش‌های شمال غرب کشور نظیر استان‌های ساحلی خزر در استان‌های گیلان و مازندران، دامنه‌های جنوب البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران شرایط بارندگی کاملاً مهیا است.

وی برای فردا بارش‌های گسترده‌ای برای همه استان‌های کشور به جزء بخش‌های جنوبی استان سیستان پیش بینی کرد و گفت: سیلاب و آب گرفتگی برای مناطق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی استان خوزستان، لرستان، قم، جنوب مرکزی، خراسان جنوبی و شمالی و شمال غرب کرمان پیش رو خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین برای روز پنجشنبه برای بخش‌های شمال و شمال غرب استان کرمان، نیمه شمالی فارس و بوشهر، طغیان و آب گرفتگی وسیع پیش بینی کرد.
 ضرابی مه آلود بودن مناطق مختلف و لغزنده بودن جاده‌های کوهستان را در این هفته دور از انتظار ندانست و گفت: از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =