تور تایلند، تور هند و تور مالزی، فعلا برگزار نمی‌شوند!

با گذشت حدود یکسال از همه گیری ویروس کرونا بازهم بسیاری از کشورها در قرنطینه هستند و قوانین سفت و سختی را برای عبور و مرور به کشورشان در نظر گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ همان‌طور که می‌دانید همه‌گیری ویروس کرونا طی چند ماه اخیر سبب ممنوعیت تردد استانی، بسته شدن مرزها و تعطیلی اجباری شغل‌های مرتبط با گردشگری شد که تمامی این موارد صنعت گردشگری را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده‌اند و در پی آن به رستوران‌ها، کافه‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی، اماکن تاریخی و تفریحی، هتل‌ها، تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی و... نیز خسارت زیادی وارد شده است.

البته ناگفته نماند که همزمان با به پایان رسیدن موج اول این بیماری برخی از محدودیت‌ها از میان برداشته شد و مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به سفرهای داخلی اکتفا کردند. حتی با گذشت حدود یکسال از همه گیری ویروس کرونا بازهم بسیاری از کشورها در قرنطینه هستند و قوانین سفت و سختی را برای عبور و مرور به کشورشان در نظر گرفته‌اند. در ادامه به بررسی وضعیت تورهای تایلند، تور مالزی و تور هند برای ایرانیان پرداخته‌ایم.

تور تایلند

کشور تایلند پس از مدتی از گذشت همه گیری ویروس کوید و با عادی شدن وضعیت اعلام کرد که مرزهای خود را به روی کشورهایی که از وضعیت قرمز خارج شدند، باز خواهد کرد و گردشگران خارجی در صورت تثبیت سلامت می‌توانند وارد این کشور شوند. به علاوه این کشور برای اقامت بلند مدت گردشگران مناطق ایزوله گردشگری نیز در نظر گرفت تا با این کار هم سلامت جامعه میزبان را از بیماری کرونا حفظ کند و هم گردشگران در آرامش کامل بتوانند لحظه‌های خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنند. به این معنی که کسانی که می‌خواهند به تایلند سفر کنند، ویزای توریستی تایلند را نمی‌توانند اخذ نمایند و باید به منظور کار، تحصیل یا اقامت طولانی مدت سفر به تایلند داشته باشند.

مسافران پس از ورود به تایلند حدود ۱۴ روز در قرنطینه به سر خواهند برد و هزینه اقامت و باقی موارد وابسته به عهده خود مسافر است. تور تایلند بعد از تورهای ترکیه و امارات، جزو پردرخواست‌ترین تورهای غیر زیارتی خارجی برای ایرانیان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده است. با پرس و جویی که ما از دوستان خود در تایلند داشته‌ایم، قوانین و پروتکل‌های بهداشتی در این کشور کاملا با ایران متفاوت است و حتی زدن ماسک نیز اجباری نیست و البته در نظر داشته باشید میزان سرایت و تلفات این ویروس در تایلند بسیار پایین بوده است.

تور هند

آمار کرونا در کشور هند به شکل فاجعه‌ای زیاد است و این فقط مربوط به تعداد بالای جمعیت این کشور مربوط نیست، بلکه میزان رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی در مقابله با ویروس کرونا در بین درصد بالایی از ساکنین هند، جدی گرفته نمی‌شود. همین امر موجب شده تا آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کووید در هند بالا باشد. کشور هند یکی از کشورهای مورد علاقه ایرانیان برای سفر خارجی است که با وجود پرواز مستقیم ماهان‌ایر به این کشور، مقصد خوب و نسبتا ارزانی‌ است برای کسانی که به دنبال طبیعت بکر، آشنایی با فرهنگ و رسوم متفاوت و ... هستند.

کشور هند ورود توریست‌ها را ممنوع کرده و تورهای هند عملا اجرا نمی‌گردند. با توجه به وضعیت بهداشت، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم از سفر به هند و خرید تور هند تا بهبود اوضاع همه گیری ویروس خودداری کنید. در حال حاضر نیز این کشور در حالت بحرانی به سر می‌برد و زمان دقیقی از بازگشایی مرزها و برقراری مجدد پروازهای تهران به بمبئی و دهلی در دسترس نیست. اما انتظار می‌رود که بلافاصله پس از بهبود وضعیت در کشور هند و ایران، مرزهای هند به روی گردشگران ایرانی باز شود و تور هند نیز مجددا برگزار شود.

تور مالزی

مالزی جزو معدود کشورهایی است که سفر به آن سریع‌تر از حالت عادی از سرگرفته شد ولی با توجه به قوانینی که این کشور برای ورود افراد خارجی به مالزی اخذ کرده، تورهای مالزی نیز برگزار نمی‌گردد. طبق قوانین کسانی که بخواهند به مالزی سفر کنند باید ابتدا در قرنطینه ۱۴ روزه اقامت داشته باشند که با یک حساب سرانگشتی و با توجه به هزینه‌های اعلام شده از سمت سفارت مالزی در تهران، هر فرد حدود ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان را فقط باید برای اقامت در قرنطینه پرداخت نماید.

تور مالزی در بین تمام افرادی که به خارج به قصد تفریح سفر می‌کنند، جزو بایدهایی است که حتما باید آن را تجربه کنند چرا که مالزی سبک و سیاقی نسبتا شبیه به ایران ولی با آزادی‌های بیشتر دارد و وجود انواع و اقسام تفریحات، شهرهای متفاوت نظیر کوالالامپور، پنانگ، لنکاوی و ...، امکانات توریستی و پرواز مستقیم ماهان که باعث می‌شود قیمت تور به صورت نامعقولی بالا نرود، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی خارجی بین ایرانیان تبدیل می‌کند.

این کشور نیز با همه‌گیری بیماری کرونا سیاست‌ سایر کشورها را به کار گرفت و مدتی را در قرنطینه کامل به سر می‌برد و رفت و آمدهای بین شهری را نیز به طور قابل توجهی محدود کرده بود.

دیگر تورهای خارجی متوقف شده

به نقل از مهرنیوز: با شیوع ویروس کرونا جمهوری آذربایجان نیز سلامتی شهروندان خود را در اولویت قرار داد و رفت و آمد خود را با کشورهای همسایه از جمله ایران محدود کرد که در پی این عمل تا اطلاع ثانوی برای گردشگران ایرانی هیچ ویزایی صادر نمی‌شود. تاکنون زمان دقیقی برای باز شدن مرز بین ایران و آذربایجان اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که بلافاصله پس از بهبودی وضعیت و باز شدن مرزها تور باکو نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تست منفی کرونا برگزار شوند. از این رو کسانی که قصد سفر به باکو را دارند باید منتظر باشند تا در این باره خبر مثبتی منتشر شود.

با وجود جنگ میان آذربایجان و ارمنستان و شرایط نامساعد امنیت در این کشورها، هرگونه تور تفریحی و سفر تفریحی به باکو نیز منع شده است. تورهای باکو چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهند شد.

سخن پایانی

در این مطلب ما وضعیت تورهای جنوب شرق آسیا را در دوران کرونا مورد بررسی قرار دادیم. بدون شک شما نیز می‌توانید پس از بهبودی کامل وضعیت و عبور از بحران کرونا با شرکت در یکی از تورهای جنوب شرق آسیا به کشور مورد علاقه خود سفر کنید و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =