بازگشت بانوی المپیکی کاراته به ایران/ لیگ برتر وزنه برداری 7 تیمی شد/ آشتی کنان در فدراسیون تیراندازی

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بازگشت بانوی المپیکی کاراته به ایران

نخستین بانوی المپیکی کاراته ایران بعد از انجام جراحی دوم روی زانوی خود، صبح امروز (شنبه-15 آذرماه) به ایران بازگشت.
حمیده عباسعلی بانوی المپیکی کاراته ایران که 14 آبان ماه برای انجام عمل جراحی دوم روی زانوی خود به آلمان اعزام شده بود، ساعت چهار صبح امروز(شنبه-15 آذرماه) با استقبال اشرف امینی، نایب رئیس زنان فدراسیون کاراته وارد تهران شد. عباسعلی اسفند سال گذشته و در جریان دیدار فینال رقابت‌های لیگ جهانی سالزبورگ در اتریش در ثانیه‌های پایانی مقابل حریف ایتالیایی به شدت آسیب دید و دچار پارگی رباط ACL زانو شد و در کشور آلمان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

لیگ برتر وزنه برداری 7 تیمی شد

بعد از اینکه در ماههای اخیر فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد 10 تیم برای حضور در لیگ برتر بزرگسالان اعلام آمادگی کرده اند، حالا بعد از تکمیل مدارک و ثبت قرارداد تیم ها با وزنه برداران مشخص شده که حضور 7 تیم در لیگ برتر سال 99 قطعی شده است؛ 7 تیم عقاب نیروی هوایی، رعد پدافند، نیروی زمینی ارتش، شرکت ملی حفاری اهواز، مناطق نفت خیز جنوب خوزستان، فولاد خوزستان و گهر زمین سیرجان در مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری سال 99 شرکت می کنند.
رقابتهای دور رفت 19 تا 22 آذر ماه در اهواز و به میزبانی فولاد خوزستان برگزار می‌شود. از نکات جالب لیگ امسال می توان به غیبت سهراب مرادی، یکی از ستاره های وزنه برداری ایران اشاره کرد. همچنین حضور همزمان سه تیم نظامی در میان 7 تیم شرکت کننده نیز در نوع جالب توجه است.

استراحت حدادی ، باخت سیچوان

حامد حدادی سنتر 218 سانتی متری بسکتبال ایران که با دبل دبل برابر شانگهانی عامل اصلی پیروزی تیمش بود، بعد از اینکه به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شد، امروز در دیدار با ژیجیانگ به زمین نرفت، سیچوان برابر ژیجیانگ شکست خورد.
به نوشته رسانه های چینی، حدادی با نظر سرمربی سیچوان به دلیل بازی های فشرده سوپرلیگ چین امروز استراحت کرده است.  تیم سیچوان در غیاب ستاره ایرانی خود مقابل تیم قدرتمند ژیجیانگ که در رده دوم جدول CBA ایستاده، به میدان رفت و در نهایت ۱۳۰ بر ۹۹ مغلوب این تیم شد و با این شکست، یک پله نزول کرد و در جایگاه دهم جدول رده‌بندی لیگ CBA قرار گرفت.

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان جدا شد

بعد از اینکه محمد ترکاشوند چند هفته قبل از پیکان جدا شد، حالا نوبت به تیم خاتم اردکان رسیده تا در کادرفنی خود تغییر ایجاد کند. فرهاد نفرزاده که از 11 بازی خاتم در لیگ برتر توانسته برای تیمش 3 برد را به دست بیاورد و اردکانی ها را تا اینجای کار در رده نهم جدول نگه دارد، به صورت توافقی از این تیم جدا شد.
با اعلام مدیرعامل باشگاه تا معرفی سرمربی جدید، هدایت تیم والیبال خاتم اردکان به محمدرضا سالک مربی بومی این تیم واگذار شده است. خاتم اردکان هفته آینده در دو بازی پایانی خود در نیم فصل اول با تیم های پیکان و فولاد سیرجان روبرو خواهد شد.


پولادگر بالاترین درجه فنی تکواندو را کسب کرد

اولین دوره انتخاب نماینده فنی سطح 3 فدراسیون جهانی تکواندو (Technical Delegate) با حضور 9 شرکت کننده از سراسر جهان در روزهای 11 تا 13 آذرماه (1 تا 3 دسامبر) طی 12 ساعت برگزار شد که در این دوره سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان حضور داشت و موفق شد به عنوان نماینده فنی سطح 3 فدراسیون جهانی تکواندو (TD) در رویدادهای G6 و بالاتر همچون بازی‌های المپیک، بازی‌های قاره‌ای و جهانی و مسابقات قهرمانی جهان انتخاب شود.
نمایندگان کمیته‌های آموزش، ورزشکاران، پزشکی، داوران، قضایی و پاراتکواندو فدراسیون جهانی تکواندو در این دوره تمامی موارد مربوط به برگزاری مسابقات را به صورت حرفه‌ای تدریس کردند و در نهایت آزمونی از شرکت کنندگان اخذ شد که رئیس فدراسیون تکواندو با موفقیت این آزمون را پشت سر گذاشت. پیش از این پولادگر به عنوان نماینده فنی سطح 2 فدراسیون جهانی در رقابت‌های با گرید G1G2 ، و G4 حضور داشته است.

زمان فینال لیگ برتر کشتی فرنگی مشخص شد
طی یک هفته اخیر مسابقات دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی در دو گروه برگزار شد که در نهایت 4 تیم ازار بزرگ ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، سیناصنعت ایذه و فولاد اکسین خوزستان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. حالا خانه کشتی شهید ابراهیم هادی به عنوان میزبان مراحل نیمه نهایی و فینال معرفی شده و قرار است روز 25 آذرماه از قهرمان بیستمین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی رونمایی شود.
برنامه مرحله نیمه نهایی: سه شنبه، 25 آذرماه فولاد اکسین خوزستان-بازار بزرگ ایران(ساعت 9:30)
دانشگاه آزاد اسلامی-سیناصنعت ایذه(ساعت 11)  دیدار رده بندی: ساعت 16:30  دیدار فینال: ساعت 18
طبق اعلام سازمان لیگ کشتی مراسم وزن کشی مرحله نهایی روز دوشنبه 24 آذرماه از ساعت 18 با حضور 4 تیم شرکت کننده برگزار خواهد شد. البته تیم های حاضر در این مرحله موظف هستند در زمان ورود به قرنطینه خانه کشتی شهید ابراهیم هادی، نتیجه تست PCR تمامی اعضای تیم خود را که حداکثر برای 48 ساعت قبل از مراجعه باشد، ارائه کنند.

معرفی نفرات برتر هفته سوم لیگ اهداف پروازی

هفته سوم لیگ برتر اهداف پروازی دیروز (جمعه - 14 آذر ماه) با حضور 6تیم و به میزبانی تیم هیئت تیراندازی کرمان در میدان اهداف پروازی رو باز مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که در پایان سه راند ماده‌های تراپ و اسکیت، تیم‌های دریاچه ارومیه، صنایع شیر ایران پگاه و هیئت تیراندازی کرمان با غلبه بر تیم‌های هوماک، صنایع بازیافت راتای شمال و نیکان به پیروزی دست یافتند. در این هفته تیم دراک شیراز قرعه استراحت داشت.
همچنین در بخش انفرادی تراپ بانوان، سپیده سیرانی از تیم صنایع بازیافت راتای شمال، شیوا فرح پور از تیم دریاچه ارومیه و مرضیه پرورش‌نیا از تیم صنایع شیر ایران پگاه به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند. در بخش انفرادی تراپ آقایان نیز محمدحسین پرورش‌نیا از تیم صنایع شیر ایران پگاه موفق به کسب مقام اول شد و میلاد اسماعیلیان از تیم هیئت تیراندازی کرمان و امیرحسین آقازاده از تیم بیمارستان نیکان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در بخش انفرادی اسکیت آقایان، امیرمحمد دادگر از تیم دریاچه ارومیه به‌عنوان قهرمانی دست یافت و علی دوستی از تیم صنایع بازیافت راتای شمال و هنریک آواکیان از تیم هوماک به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. این رقابت‌ها از طریق شبکه سراسری خبر و رادیو ورزش پوشش داده شد.

بسکتبال بانوان| ادامه قدرت‌نمایی نفت آبادان با برتری مقابل قزوین

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان در گروه B ا تیم‌های سپهرداد تهران و نوشت افزار کنکو به مصاف هم رفتند که سپهرداد موفق شد با نتیجه ۶۱ بر ۵۷ نوشت افزار کنکو را شکست دهد. همچنین در دیدار شورای شهر و شهرداری قزوین و پالایش نفت آبادان کوارتر اول قزوین عملکرد بهتری داشت و با نتیجه ۲۱ بر ۱۲ پیروز شد اما دو تیم کوارتر دوم به تساوی ۱۹ رسیدند اما در کوارتر سوم برتری با نفت آبادان بود. نفت در این کوارتر ۲۳ بر ۸ به برتری رسید. این بازی در نهایت با نتیجه ۸۱ بر ۶۹ به سود پالایش نفت آبادان به پایان رسید. بر این اساس پالایش نفت آبادان با ۴ بازی و ۴ برد صدرنشین جدول رده‌بندی باقی ماند.

۲ برد و ۳ تساوی خادم الشریعه در روز نخست مسابقات

سارا سادات خادم‌الشریعه بانوی شطرنج ایران پس از مدت ها تصمیم گرفت در مسابقات آنلاین شطرنج مسابقاتی تحت عنوان "Belt and Road Women's Summit"  شرکت کند و در روز اول این رقابتها مقابل ۵ حریف خود قرار گرفت و در روز اول این مسابقات به دو پیروزی و سه تساوی دست یافت و با ۳.۵ امتیاز در رده دوم این رقابت ها قرار گرفت. هویفان نفر اول شطرنج بانوان جهان هم در این مسابقات دست به مهره شده و با چهار امتیاز در رده اول قرار گرفته است.
در این رقابت ها ۱۰ شطرنج باز در ۹ دور به مصاف یکدیگر خواهند رفت. علاوه بر حضور خادم الشریعه، هویفان نفر اول شطرنج بانوان جهان و ماریا موزیچوک قهرمان اوکراینی و نفر ششم شطرنج بانوان دنیا، در این رقابتها حضور دارند. در مهمترین دیدار در روز اول، خادم الشریعه موفق شد مقابل ماریا موزیچوک به تساوی ارزشمند دست یابد. فردا این مسابقات به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت که در مهمترین رقابت ها در دور هشتم بانوی شطرنج ایران مقابل هویفان نفر اول دنیا قرار می گیرد.

هاشمی ماندنی شد؛ آشتی کنان در فدراسیون تیراندازی

تیم ملی تیراندازی که 6 سهمیه المپیکی کسب کرده، به خاطر برخی اختلافات میان فدراسیون و الهام هاشمی حاشیه های زیادی را اطراف خود می دید. سرمربی تیم ملی تفنگ که شاگردانش 4 سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده اند، به دلیل آنچه که کمبود امکانات عنوان شده بود، حاضر به ادامه همکاری نبود. حتی کار به جایی رسید که کمیته ملی المپیک وارد ماجرا شد و چند جلسه با حضور رییس فدراسیون تیراندازی و سرمربی تیم ملی برگزار کرد. از سوی دیگر ملی پوشان تفنگ هم حامی سرمربی خود شده بودند و از فدراسیون می خواستند که هر طور شده قرارداد هاشمی را تمدید کند.
این قضیه بالاخره روز گذشته فیصله پیدا کرد. دیروز طی جلسه ای با حضور علی دادگر رییس فدراسیون، رضا حسنی خو عضو هیات رییسه، پیمان فخری نماینده کمیته ملی المپیک و الهام هاشمی توافقات نهایی بین طرفین برای امضای قرارداد انجام شد. پس از این جلسه مقرر شد تمرینات تیم ملی تفنگ بلافاصله و از صبح روز شنبه در سالن های فدراسیون تیراندازی آغاز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =