استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای حل مشکلات کشور

رئیس دانشگاه بین الملی مذاهب اسلامی با اشاره به حل مشکلات کشور به دست متخصصان و نخبگان دانشگاهی تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت موجود برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی استفاده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سید محمد حسینی  در نشست خود با جمعی از دانشگاهیان استان هرمزگان با تبریک و تسلیت شهادت دانشمند هسته ای کشورمان، شهید دکتر محسن فخری زاده  را شخصیتی علمی، متواضع، بی ادعا، گمنام و خادم خواند که بی هیچ ادعایی، مشغول خدمت به توسعه و تکنولوژی هسته ای ایران اسلامی داشت.

وی ترور این شخصیت بزرگ را نشان ضعف و زبونی دشمن خواند که برای رسیدن به اهداف خود حاضر است دست به هر جنایتی حتی ترور فیزیکی و انسان کشی بزند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم یادآوری نمود : دانشگاه محلی برای  انسان سازی و پرورش نخبگان و اندیشمندان جامعه است که باید علم آموزی در کنار تهذیب نفس به کار گرفته شود و تربیت شدگان آن باید فرهیختگانی باشند که در همه امور به خصوص علمی، فرهنگی و پژوهشی  پیشگام و پیشتاز جامعه باشد.

دبیر کل  کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اعلام حمایت از حرکت انقلابی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با خروج از برجام افزود: حرکت مجلس اسلامی در این شرایط حساس  بسیار ارزنده و ارزشمند بود و این حرکت انقلابی و اسلامی،   موجبات عصبانیت رسانه های بیگانه شد که در این راستا برخی نیز در داخل کشور  با ادبیاتی دیگر با آن ها همراه و همصدا شدند.

رئیس  دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی با اشاره به  لزوم توسعه دریا محور در استان هرمزگان، راه اندازی دانشگاه علوم دریایی در این منطقه  را یکی از نیازهای ضروری منطقه برشمرد که برای حصول نتیجه باید با پیگیری های لازم و مطالبه گری به این مهم جامه عمل پوشاند.

وی ایجاد دانشگاه تخصصی علوم و فنون دریایی و همچنین ضرورت ایجاد یک مرکز راهبری پژوهشی دریایی و اقیانوسی در استان را از دیگر نیازهای این منطقه برشمرد و اضافه کرد: تقویت اندیشکده های فرهنگی، کشاورزی و محیط زیست از نیازهای مهم  توسعه در کشور و استان  هرمزگان است.

سید محمد حسینی، توجه ویژه به سهم استان در بودجه را از مهمترین  آیتم های دانست که نیاز است در زمان ارائه طرح و پبشنهاد به مجلس از طرف دولت؛   به کمک  نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی محقق  و نگاه ویژه به مراکز آموزشی و دانشگاهی در آن به طور ویژه دیده شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به فساد اداری و رانت در کشور  گفت: با روی کار آمدن آیت الله رئیسی در قوه قضائیه، عزم و اراده برای مبارزه با فساد بدون در نظر گرفتن مقام و منصب افراد چند برابر افزایش پیدا کرده و ادامه این روند بدون شک به پاکسازی بدنه اداری از فساد و رانت خواهد  انجامید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این دیدار با تبریک و تسلیت شهادت  دانشمند هسته ای کشور، دکتر فخری زاده، وی را  الگویی برای جامعه دانشگاهی  دانست که هدفی جز خدمت خالصانه به جامعه و توسعه کشور نداشت.

احسان کامرانی با اشاره به مبحث  توسعه استان بر مبنای اقتصاد دریا محور گفت: دریا یکی از پتانسیل های بزرگ توسعه در جنوب کشور است  که علی رغم داشتن بیشترین نوار ساحلی در استان هرمزگان، معذالک مغفول مانده است.

وی لزوم راه اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی با نگاه توسعه کارآفرینی و مهارت محور در راستای  ثروت آفرینی با تبدیل چرخه علم به فناوری و استحصال ترکیبات با ارزش افزوده از ارگانیسم های دریایی اعم از دارو، ترکیبات آرایشی و بهداشتی و فناوری پیشرفته، حمل و نقل دریایی، صنایع دریایی مانند کشتی سازی، گردشگری دریایی، شیلات و امنیت غذایی و ورزشهای دریایی و ساحلی از مهمترین اهداف این دانشگاه برشمرد و افزود: باید با برنامه ریزی صحیح، داشتن استراتژی و اهداف کلان؛   ظرفیت مغفول دریا را بازنگری و احیا کرد تا بتوان چرخه اقتصادی کشور و استان هرمزگان را با در نظر گرفتن همه نکات مهم زیست محیطی، وارد چرخه  و گردش تولید کرد.

دکتر کامرانی لزوم  و حفظ روحیه جهادی را  برای رفع عقب ماندگی های انباشته شده  در حوزه دریا را مهم ارزیابی کرد و افزود: بدون شک حرکت جهادی  با بکار گرفتن نیروهای توانمند در این حوزه می تواند راهگشای بزرگی برای بالندگی بیشتر باشد.

در ادامه جلسه اساتید حاضر از دانشگاه های استان به بیان دیدگاههای خود در حوزه های متفاوت علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی و موضوعات سیاسی روز پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1082864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =