لزوم اصلاح توجه به منافع کوتاه‌مدت در بنگاه‌های اقتصادی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالت‌های امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر «ریچارد نیکسون» معاون رئیس جمهوری آمریکا و یکی از طراحان و دست‌اندکاران کودتای ۲۸ مرداد به تهران، همراه دیگر دانشجویان علیه استکبار قیام کردند و سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند و به درجه رفیع شهادت رسیدند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: شانزده آذر، نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است.

همچنین اضافه شده است: حافظه تاریخی ملت و به خصوص دانشجویان که نماد آگاهی و بیداری هر جامعه‌ای هستند، هیچگاه جنایات و خیانت‌های دولت آمریکا را در حق خود فراموش نخواهند کرد و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ما به صداقت آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و به آن‌ها بدبین هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: ترور محسن فخری‌زاده دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک، نمادی دیگر از هجمه همه‌جانبه فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی و نشان دهنده اتحاد آمریکا، اسرائیل، اسلام آمریکایی و منافقین بود، ترور دانشمند هسته‌ای متعهد مغضوب منافقین، به قصد ایجاد ناامنی و آشوب برای سد کردن راه توسعه و تعالی نظام اسلامی از یک سو و ایجاد رخنه در تداوم نهضت علمی مردم ایران و انرژی هسته‌ای به عنوان نماد پیشرفت علمی انقلاب اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها، زورگویی‌ها، آپارتاید هسته‌ای، ارعاب دانشمندان این مرزو بوم برای توقف و ایجاد فتنه و دامن زدن به بدبینی داخلی از سوی دیگر انجام شد.

در این بیانیه عنوان شده است: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در روز ۱۶ آذر ضمن تبریک و گرامی‌داشت این روز پرافتخار به همه دانشجویان نکاتی را به عرض می‌رساند:

۱- در پیگیری مطالبات رهبری، یکی از خواسته‌های پرتکرار و مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسأله مقابله و هوشیاری در برابر خطر نفوذ دشمن است، در مراحل مختلف انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب از حربه‌های مختلفی علیه نظام اسلامی استفاده کرده‌اند، گاه به جنگ نظامی و گاه به دیگر شیوه‌های براندازی متوسل شده‌اند، در حال حاضر یکی از پرخطرترین طرح‌های دشمن علیه نظام اسلامی، مسأله نفوذ است.

رهبر معظم انقلاب دراین‌باره بیان داشته‌اند: «هوشیار باشیم؛ من چند روز قبل از این، در صحبت گفتم که این‌ها درصدد نفوذند، درصدد رخنه کردن‌اند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد؛ مواظب باشید.

بنابراین مسأله نفوذ اکنون به‌عنوان یک احتمال بدوی و یک امر ساده مطرح نیست بلکه نقشه امروز دشمن علیه انقلاب اسلامی، مسأله نفوذ است، از منظر رهبر معظم انقلاب، هدف و آماج نفوذ، اولاً مسؤولان کشور هستند که تلاش می‌شود محاسبات آن‌ها تغییر کند و در تصمیم‌گیری به‌گونه‌ای دیگر عمل شود و هدف دوم مردم هستند که تلاش می‌شود مردم و باورهای آن‌ها تغییر کند.

بنابراین باید همگان چه مسؤولان و چه مردم نسبت به نفوذ دشمن در ابعاد مختلف هوشیار بوده و ذره‌ای غفلت نورزند چرا که این مسأله هزینه‌های بزرگ و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

۲- اهمیت علم و فناوری و پژوهش‌های مرتبط با آن برای همه کشورها و به‌طور خاص برای کشور عزیز ما امر واضحی است که نیاز به بیان یا اثبات ندارد، آنچه در این خصوص مورد سؤال است اولویت و چگونگی آن است.

شاید به دلیل برخی نیازهای روزمره و بعضاً اضطراری به نظر رسد که فعالیت‌های علمی جایگاهی ندارد و وقتی مشکلات برطرف شد به مسائل علمی پرداخته خواهد شد.

حاکمیت چنین نگاهی در بنگاه‌های اقتصادی که عمدتاً منافع کوتاه‌مدت را می‌بینند شاید مورد قبول باشد ولی برای کشوری که دارای آرمان‌های والا و مشخصی است و علم از ارزش‌های بنیادین و مکتبی آن است قطعاً قابل‌قبول نیست.

۳- شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان ضمن اعلام بیعت مجدد با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان راه مکتب سرخ حسینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) عهد و پیمان می‌بندیم تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی از پای نخواهیم نشست و نخواهیم گذاشت حرکت رو به رشد تولید علم و فن‌آوری در کشور لحظه‌ای متوقف شود و با جد و جهد خود در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی در جهت تقویت ساخت درونی نظام از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

در پایان آن که دانشجوی امروز بدون شک در کسب معارف دینی و پای‌بندی به ارزش‌های انقلابی و اسلامی چیزی کم از دانشجوی دیروز ندارد و به مراتب قوی‌تر هم شده است و به واسطه روحیه عدالت‌طلبی و آرمان‌خواهی که در هویت دانشجوی در طراز انقلاب اسلامی نهفته است در مقابل نفوذ دشمن به راحتی کوتاه نخواهد آمد و ذلت را می‌شناسد، از او بیزار است و برای تحقق عدالت و ستاندن حق مظلوم کوتاه نخواهد و در جهانی کردن انقلاب اسلامی و تعمیق بخشی به نفوذ انقلاب اسلامی از تلاشی فروگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =