تفاوت عملکرد اقتصادی رئال و بارسا؛ یکی با تراز مثبت و دیگری در آستانه ورشکستگی

در حالی که بارسلونا روزهای سخت اقتصادی را پشت سر می‌گذراند، رئال مادرید تراز مالی مثبت را در دوران بحرانی پساکرونایی به ثبت رسانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رئال مادرید در روز پنج‌شنبه گزارشی از وضعیت اقتصادی باشگاه در دوران پساکرونایی را منتشر کرد و نشان داد که این باشگاه عملکرد مالی خود را با تمام اتفاقاتی که دوران شیوع بیماری رخ داده کنترل کرده است.

باشگاه رئال مادرید پس از 40 سال هیچ خریدی در تابستان انجام نداد تا بتواند بودجه خود را حفظ کند و برای تابستان 2021 برنامه ریزی کند. این باشگاه اعلام کرد که سرمایه خالص این فصل خود را با 533 میلیون یورو و با تراز مثبت 125 میلیون یورو بسته است.

در روزهایی که تمام باشگاه‌های اروپا با مشکل اقتصادی در دوران کرونایی دست و پنجه نرم می‌کنند، رئال مادرید بودجه خود را 300 میلیون یورو کاهش داد و با 617 میلیون یورو فصل خود را پیش برد.

مارکا گزارش داده که طرفداران باید بدانند که خریدهای کهکشانی‌ها به سرعت اتفاق نمی‌افتد اما این باشگاه توانسته خیلی زود با واقعیت کنونی فوتبال سازگار شود.این رسانه در ادامه نوشت که اگر ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بازسازی شود و این باشگاه بتواند درآمد کسب کند، درآمد خود را بسیار زیاد افزایش دهد.

از طرف دیگر بارسلونا،‌ حریف اصلی رئال مادرید شرایطی کاملاً برعکس دارد و از لحاظ مالی بسیار زیاد در مضیقه است. این باشگاه که به گفته رسانه‌های اسپانیایی در مرز ورشکستگی قرار دارد، تاکنون هزار میلیون یورو بدهی گزارش داده است. باشگاه آبی‌اناری با مدیریت بارتومئو که مجبور به استعفا شد یکی از متضررترین تیم‌های پساکرونایی بوده و وضعیتی بسیار وخیم دارد.

مارکا گزارش داده که با توجه به شرایط بارسلونا که این باشگاه هنوز نمی‌داند می‌تواند حقوق بازیکنان فعلی خود را در ماه ژانویه بپردازد، می‌خواهد برای خرید بازیکنانی چون لائوتارو مارتینز، ممفیس دپای، اریک گارسیا و حتی بازگشت نیمار برنامه‌ریزی کند.

وضعیت مالی بارسلونا به گونه‌ای است که نمی‌توان خیلی از اخبارهای رسانه‌ها مبنی بر خرید بازیکنان گران‌قیمت را جدی گرفت. در روز 5 بهمن، انتخابات ریاست باشگاه بارسا برگزار می‌شود و باید دید که مدیریت جدید می‌تواند مشکلات مالی و اقتصادی این تیم را حل و فصل کند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1082884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =