دانشجوی بابصیرت در معادلات فرهنگی و سیاسی حضور پررنگ دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد گفت: حضور فعال و پررنگ در جامعه و تصمیماتی که به رای و دیدگاه مردم گذاشته می‌شود از جمله مهم‌ترین میدانگاه‌های دانشجویان برای نقش‌آفرینی و تحقق اهداف و خواسته‌های انقلابی‌شان است.

حمیدرضا زهره‌ای معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: رسالت اصلی دانشجویان کمک به پیشرفت علمی کشور و پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، دانشجویان روحیه حساس و لطیفی را دارا هستند و بر دولتمردان است که زمینه حضور بیشتر و شغل و امکان ازدواج آسان را در جامعه فراهم کنند تا دانشجویان هم احساس سربلندی و افتخار داشته و دلگرم به تحصیل و خدمت به جامعه اسلامی خود بپردازند.

وی تصریح کرد: مشکلات فراوان اقتصادی و بی‌توجهی دولتمردان به وضعیت آنان و ناامیدی از آینده مبهم شغلی دانشجویان دغدغه آنها را نسبت به شرایط حساس جامعه کمتر کرده است. وظیفه دانشگاهیان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر امید بخشی به نسل جوان و دانشجویان این است که  علاوه بر میدان دادن به جوانان و دانشجویان به تلاش و کوشش در تحصیل و فراگیری مهارت‌های حرفه‌ای در کنار درس خواندن و تشویق به ازدواج آسان توصیه و سفارش کنیم و در این صورت است که دانشجو می‌تواند پیشگام و پرچمدار تحول و پیشرفت باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد خرم آباد افزود: وظایف دانشجویان نه تنها  نسبت به قبل کاهش نیافته؛ بلکه بیشتر و سنگین‌تر هم شده است، دانشجویان باید در عصر کنونی با تحصیل مجدانه و فراهم کردن سلطه  و تسلط علمی  در همه علوم و دانش‌ها برای کشور و اتکای به دانش و نیروهای داخلی و بومی و عدم چشمداشت به خارج از کشور به شکست جبهه مخالفان و دشمنان و فائق آمدن بر مشکلات کمک کنند. زهره‌ای ادامه داد: مهمترین جبهه‌ای که دانشجویان در عصر حاضر بایستی بدان توجه کنند ایجاد باور توانستن و به خود متکی بودن در همه علوم و زمینه‌ها و  امید آفرینی در میان خیل عظیم دانشگاهیان و گام برداشتن در مسیری است  که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی طراحی و توصیه فرمودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد خرم آباد اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود استقلال و تفکر دانشجو در دهه‌های مختلف بعد از انقلاب دچار تزلزل شده است قابل قبول نیست،   اگر دلخوری و یا دغدغه‌ای وجود دارد مسبب آن دولتمردانی‌اند که توجه چندانی به مطالبات وخواسته‌های قشر جوان و دانشجو نمی‌کنند؛ بلکه معتقدیم دانشجو بعنوان موتور محرک جامعه و موذن جامعه اسلامی به تعبیر شهید مظلوم دکتر بهشتی تاثیر گذاری فراوانی در زمینه‌های مختلف جامعه داشته و دارد.

وی اضافه کرد: به هرحال پیشرفت‌های ارزشمندی که به دست آمده و باعث افتخار گردیده از این طریق همین دانشجویان و جوانان بوده است. پیشرفت‌هایی در زمینه انرژی اتمی و  ساخت پهپادها و سلول‌های بنیادی  و نانو فناوری، هوافضا و موشک‌های نقطه‌زن  و  ... وظیفه نخست دانشجو تحصیل مجدانه است تا کشور پیشرفت کرده و تبدیل به یک پایگاه کامل علمی برای دنیا شود و نه تنها وارد کننده دانش نباشد بلکه به صدور دانش و فناوری بپردازد.

زهره‌ای گفت: وظیفه دیگر دانشجو حضور با بصیرت در معادلات فرهنگی و سیاسی است تا بعنوان قشر تاثیرگذار به‌دنبال تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد. حضور فعال و پررنگ  در جامعه و تصمیماتی که به رای و دیدگاه مردم گذاشته می‌شود از جمله مهم ترین میدانگاه‌های دانشجویان برای نقش آفرینی و تحقق اهداف و خواسته‌های انقلابی‌شان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد خرم آباد، تأکید کرد: برخوردهای نامناسب جامعه با دانشجویان تا حدی در محافظه کاری آنان تاثیر داشته و البته راهکار این امر هم در کلام و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نهفته است تا بحث تحمل و مدارا و شنیدن سخنان مخالف در جامعه و نزد جوانان و دانشجویان به یک روال معمول و جاری تبدیل شود، کرسی‌های آزاد اندیشی از جمله راهکارهایی است که توصیه شده ولی آنطور که باید و شاید بدان پرداخته نشده است، امید است با توجه به اهتمام معاونت فرهنگی ودانشجویی دانشگاه به این امر و بحث ایجاد رقابت در برگزاری کرسی آزاد اندیشی بصورت تیمی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد عنایت و رونق بیش از پیش دانشجویان به این خواسته موکد رهبر معظم انقلاب باشیم.  

وی افزود: اولا طبیعی است دانشجو بواسطه سرشت پاک و جوانی و تحرک دوست دارد برمدار حق طلبی وعدالتخواهی و فساد ستیزی ومطالبه‌گری سیر کند و خویشتن را مسئول بیند و حساسیت از خود نشان دهد که  خواسته ای بحق  است و  ثانیا وظیفه مسئول آن است که شرایط تحقق خواسته و مطالبات را برای دانشجوی جوان فراهم کند والبته در مسیر قانونی خودش که البته  در دانشگاه وجود تشکل‌ها و بسیج وکانون‌های فرهنگی و ... زمینه‌ساز پیگیری و برآورده کردن آن خواسته‌ها  از مسئولان و دولتمردان  است.                                                                                                 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد خرم‌آباد، تصریح کرد: قطعا حضور دانشجو در گروه‌های دانشجویی و تشکل‌ها وکانون‌ها و ... در دغدغه‌مندی  بسیار موثر است؛ البته اگر این حضور همراه با بصیرت و تحلیل درست و آگاهی از رسالت دانشجو در عصر حاضر و آرمانخواهی و انقلابی‌گری باشد و مواظبت از اینکه در دام سیاسی کاری‌ها نیفتد، بهترین توصیه در این زمینه مرور و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالیان اخیر بویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که بسیار رهگشا است خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082919

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =