دانشجویان همچنان طلایه داران آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم ستیزی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد: علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه؛ تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

در بخش ابتدایی این پیام آمده است: در تقویم تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران شانزدهم آذر ماه، که روز دانشجو نام‌گذاری شده است، جایگاه ممتازی دارد. این روز یادآور رشادت و هوشمندی دانشجویان در برابر نقشه‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و نیروهای دست نشانده و وابسته به بیگانگان است. یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو؛ خاصّه به خون خفتن سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشته و شجاعت و صلابت به یادماندنی شأن را به یکایک دانشجویان سرافراز و فرهیخته تبریک می‌گویم.

در این پیام مطرح شده است: بی گمان از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تا به امروز فریاد استکبارستیزی و استبداد ستیزی دانشجویان در فضای دانشگاه طنین‌انداز است و دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم ستیزی هستند. آنها این حرکت را نه تنها در کنش‌گری سیاسی و اجتماعی شأن بلکه در فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به انحای مختلف نشان داده و آبادانی، آزادی، و استقلال ایران اسلامی را سر لوحه فعالیت و مقصد خود قرار داده اند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و ترور دانشمندان هسته‌ای این سرزمین در صدد ایجاد چالش و اختلال است؛ پیش‌گامی در عرصۀ تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم‌اندازهای علمی و اقتصادی؛ کسب توانایی بیشتر و افق گشایی‌های تازه می‌تواند موجب رونق و نشاط بیشتر شود. علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه؛ تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است. نشاط، شادابی و امید در فضای دانشجویی کشور به یمن انگیزه و ارادۀ دانشجویان به‌دست می‌آید و این دو، شرط پویایی و تحرّک دانشگاه برای یافتن راه‌حل بدیع برای پرسش‌ها و مسائل روز جامعه است. 

در این پیام تاکید شده است: امید است در چارچوب مسئولیت اجتماعی و نقدِ خردمندانه و منصفانه شاهد ایرانی مستقل و قدرتمند، تأثیرگذار و نقش‌آفرین در حوزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مبتنی بر ارزش‌های انسانی و آموزه‌ای اخلاقی و دینی باشیم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: افزون بر این روز دانشجو نه تنها فرصتی است تا دانشجویان حضور مسئولانه خود را در فضاهای واقعی و مجازی اثبات نمایند و به تماشا بگذارند بلکه امکانی است برای فهم تاریخی فراز و فرودهای تاریخ معاصر ایران و بصیرت نسبت به زمانه خود و تکریم مقام تمامی آزادی خواهان و شهیدان که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند. مجدداً در این روز مبارک یاد و خاطره شهیدان دانشجو را گرامی؛ و از درگاه حق تندرستی، عزّت و سربلندی را برای همه دانشجویان عزیز مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =