برگزاری گفتگوهای دینی میان اسلام و مسیحیت توسط رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی در گفت‌وگو با نشریه گیون اتیوپی، به تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در این کشور پرداخت.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سلمان رستمی در در گفت‌وگو با نشریه گیون اتیوپی، ابتدا با اشاره به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی از جمله برگزاری کلاس‌های زبان و ادبیات فارسی، دوره‌های ایرانشناسی، برگزاری دوره‌های حمایتی از اشتغال زنان مانند کلاس‌های خیاطی و قالیبافی، چاپ و نشر کتاب از زبان فارسی به امهریک، برگزاری گفتگوهای دینی میان اسلام و مسیحیت، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، نمایش فیلم‌های ایرانی در تلویزیون اتیوپی، اجرای برنامه‌های رادیویی، برگزاری برنامه شب شعر در مناسبت‌های مختلف و … نسبت به بیان مشترکات فرهنگی میان دو ملت پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان در اتیوپی با اشاره به مشترکات زیاد فرهنگی و دینی میان دو ملت به وجود لغات مشترک در زبان فارسی و امهریک پرداخت.

وی ایران را کشوری دارای تنوع گسترده زبانی و قومی دانست که در آن همه اقوام و قومیت‌ها با دارا بودن هر زبان، مذهب و عقیده‌ای در کنار یکدیگر با کمال احترام و برادری زندگی می‌کنند و این مورد نیز یکی از شباهت‌های میان دو ملت ایران و اتیوپی است.

رستمی در ادامه این مصاحبه نسبت به معرفی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته پرداخت و اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال تمدن سازی نوینی مبتنی بر اسلامیت و ایرانیت در کشور است و این تمدن جریان تمدنی اسلام را از عصر نبوی (ص) به تمدنی جمهوری اسلامی ایران متصل کرده است. وی انقلاب اسلامی ایران را تشبیه به موجودی زنده نمود که با اراده و انعطافی که داراست در حال تصحیح خطاها و یافتن راه حل های جدید در تمامی عرصه‌های مختلف است و به همین جهت راه‌های موفقیت را طی نموده و در این راه تجربیات زیادی را نیز به دست آورده است.

وی در ادامه به مهمترین ظرفیت امیدبخش کشورمان که نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است، اشاره نمود. دلیل این توسعه در نیروی انسانی سرمایه گذاری چهل ساله جمهوری اسلامی ایران در این حوزه است در حال حاضر توسعه آموزش عالی، نسبت فارغ‌التحصیلان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری و نرخ مقالات چاپ شده ISI، نرخ باسوادی، نسبت شاخص‌های ورودی دختران به دانشگاه و پذیرش مسئولیت‌های مدیریتی توسط زنان، پیشرفت در حوزه فناوری‌های نوین مانند انرژی هسته‌ای، نانو فناوری، صنعت نفت و گاز، پزشکی و دارو سازی و … جمهوری اسلامی ایران را جز کشورهای دارای توان بالا و توسعه یافته قرار داده است و همه این موارد از همین سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی با ایمان و متخصص است. در حال حاضر مدیران جوان در کشورمان، مشغول فعالیت می‌باشند و شاخص جوان‌گرایی در جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه بوده و به آن اهتمام بسیاری زیادی وجود دارد.

در ادامه این مصاحبه همچنین به رویکردهای فرهنگی و تمدنی کشورمان در اتیوپی و راه‌های توسعه این همکاری و اینکه به منظور نگاه راهبردی فعالیت فرهنگی میان دو دولت ایران و اتیوپی، کشورمان در حال پیگیری انعقاد برنامه مبادلات فرهنگ و هنری با دولت اتیوپی می‌باشد تا از این رهگذر بتوان نسبت استفاده از پتانسیل موجود میان دو کشور بهره بیشتری برد.

کد خبر: 1082930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =