برگزاری اجلاس سراسری نماز به تعویق افتاد

قائم مقام ستاد اقامه نماز از تعویق زمان برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سید احمد زرهانی روز شنبه گفت: با احترام و آرزوی توفیق الهی همانگونه که مستحضرید بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز به صورت مجازی و ارتباط تصویری و با حضور حداقلی متولیان حوزه نماز ، مسجد و خانواده در دی ماه سال جاری و منوط به شرایط کشور از حیث بهبود وضعیت کرونا و اعلام موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: اینک و با توجه به شرایط جهش ویروس کرونا و اوج گیری سراسری آن در کشور، حسب نظر حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس محترم ستاد و مشورت و هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا ، زمان برگزاری اجلاس سراسری به سال آینده موکول می شود تا با لحاظ شرایط آن ایام، إن شاءالله اجلاس در یکی از زمان های پیشنهادی در نیمه دوم مهر و یا دی ماه سال آینده برگزار شود.

زرهانی ادامه داد: فراخوان علمی اجلاس که از شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۰ آذرماه ادامه داشت، تا پایان آذرماه تمدید شد. از این رو فراخوان و فرایند علمی و محتوایی اجلاس همچنان به قوت خود باقی است و نتایج فراخوان و دستاوردهای علمی و محتوایی مرتبط، در اجلاس سراسری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محور های این فراخوان شامل «مبانی و اصول تعالی پیوند خانه ، مدرسه و مسجد»، « آسیب ها ، موانع و راهکارهای تعالی پیوند خانه ، مدرسه و مسجد» و «نقش و همگرایی نهادهای فرهنگی در پیوند خانه، مدرسه و مسجد» می باشد که علاقه مندان می توانند برای اطلاع از موضوع های این فراخوان به پایگاه اطلاع رسانی  مراجعه کنند.

متفکران و صاحبنظران، حوزویان و دانشگاهیان، امامان جمعه و جماعت، مدیران مدارس و معلمان و مربیان امور تربیتی، پدران و مادران و فعالان تولید محتوای نمازی می توانند آثار خود را در قالب های علمی و پژوهشی، ادبی و هنری و ایده ها و تجربیات موفق ارائه کنند. 

قائم مقام ستاد اقامه نماز ضمن قدردانی از استان هایی که تا امروز اجلاس استانی را برگزار نموده اند، اظهار کرد: در سایر استان ها که به همت مدیران ستاد استان و مسؤلان استانی برنامه ریزی برای برگزاری اجلاس های استانی و شهرستانی صورت گرفته، دو پیشنهاد مطرح می شود. اول این که در استان هایی که شرایط برگزاری اجلاس مجازی میسر است در صورت موافقت استاندار و أخذ مجوز رسمی ستاد استانی مقابله با کرونا ، برگزاری اجلاس بلامانع است. پیشنهاد دوم این که در استان هایی که امکان برگزاری اجلاس به صورت مجازی وجود ندارد یا استان هایی که علاقه مند به برگزاری اجلاس استانی در آستانه اجلاس سراسری هستند، می توانند زمان اجلاس را به سال آینده موکول نمایند.

کد خبر: 1082950

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =