واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی در سراسر کشور به معلولان

با حضور رئیس سازمان بهزیستی، ۱۹۴۳ واحد مسکونی به معلولان در سراسر کشور واگذار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی در مراسم واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به معلولان گفت: یکی از وظایف بهزیستی در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش، کمک به تهیه مسکن برای این عزیزان است.

وی افزود: از ابتدای تاسیس بهزیستی تاکنون، حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیل‌گری و واگذار شده و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته که ۱۰۴ هزار واحد از این تعداد، برای افراد دارای معلولیت بوده است.

قبادی دانا تصریح کرد: در سال ۹۴، پنج مجموعه مختلف در سطح کشور یعنی سازمان بهزیستی با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن خیّرین مسکن‌ساز، پروژه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر را شروع کردند. در آن زمان ۱۴ هزار خانوار احصا شدند که تاکنون به ۹ هزار و ۲۰۰ خانواده منزل مسکونی واگذار شده و برای ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار دیگر هم واحد مسکونی در حال ساخت و اجراست.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه امروز ما ۱۹۴۳ واحد مسکونی را همزمان در ۳۰ استان کشور افتتاح خواهیم کرد، گفت: ۱۲۰۹ واحد از این تعداد مربوط به خانواده‌های دارای یک فرد معلول و یا زنان سرپرست خانوار خواهد بود و ۷۳۴ واحد نیز مختص خانواده‌هایی است که دارای ۲ معلول و یا بیشتر هستند.

قبادی دانا ادامه داد: همکاری نزدیکی را با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بسیج سازندگی و نیز محرومیت‌زدایی سپاه در حوزه‌های مختلف برای ساخت مسکن داشته ایم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در حوزه مسکن شهری در مجموع مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن پرداخت می‌شود و در حوزه مسکن روستایی هم این مبلغ به ۸۵ میلیون تومان رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: نهضت ساخت مسکن به این صورت بوده که از ۹۴ هزار واحدی که از ابتدای دولت یازدهم ساخته و واگذار شده، ۷۵ هزار واحدش متعلق به خانواده‌های دارای معلول است همچنین پویشی برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی در دست احداث برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی آغاز شده که عملیات احداث این منازل شروع شده و برخی از آن‌ها بین ۳۰ تا ۹۰ درصد تکمیل شده اند و نیاز است که خانواده‌ها دست به دست هم دهند تا برای یک خانواده دارای معلول، مسکن در حال ساخت را در قالب پویش "سقف همدلی" تکمیل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =