دانشگاه نیازمند فعالیت حداکثری فعالان فرهنگی و دانشجویی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: اکنون که دانشگاه و جامعه با چالش‌هایی روبه‌رو است نیازمند فعالیت بیشتر و اهتمام بیشتر دانشجویان فعال فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه هستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسین احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اهمیت مراجعه دانشجویان کتب مرجع و مطالعه آزاد در حوزه‌های اعتقادی و مکتبی اظهار کرد: گاهی می‌بینیم اشخاصی این آیات را در ظاهر به استخدام گرفته‌اند و خوب به نطق و سخنرانی می‌پردازند. در دنیای امروزی که شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای حرف نخست را می‌زنند دانشجویی که شالوده فکری‌اش به خوبی شکل نگرفته باشد خیلی سریعتر از آنچه فکر می‌کنیم به لغزش درمی‌آید.

وی افزود: اکنون جوانان در مقابل حملات و هجوم بیگانگان قرار گرفته‌اند و باید تجربیات گذشتگان و نسل‌های قبلی را سرلوحه خود در عبور از این طوفان بکنند. همانطور که در آیات 17 و 18 سوره زمر آمده است، «فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ.» پس بشارت ده به آن بندگان من که به سخن گوش فرا می‏دهند و بهترین آن را پیروی می‏کنند اینانند که خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بیان کرد: اکنون فرصت مطلوبی در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا بتوانند از ساعات ذخیره شده خود استفاده کامل را ببرند و به امور فرهنگی، ارتباط با خدا، مطالعه آزاد در حوزه‌های مکتبی و اعتقادی بپردازند. رهبری معظم انقلاب در سال‌های اخیر بارها به ضرورت مطالعه و کتابخوانی دانشجویان نیز تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در جامعه ایرانی عنوان کرد: دانشجویان باید بدانند که اگر می‌خواهند از جهات معرفتی، اعتقادی، علمی و پژوهشی با توفیقات روز افزون دست پیدا کنند لازم است اطلاعات خود را بالا ببرند و مطالعه و مباحثه در دستور کار روزانه خود قرار بدهند. اکنون که مباحث رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه تعلیق شده فرصت بسیار خوبی برای نهادینه ساختن این عادت حسنه است.

وی با غنیمت شمردن ساعات اضافی دانشجویان در آموزش‌های مجازی ادامه داد: آموزش مجازی ساعات اضافی را در اختیار فعالان فرهنگی و دانشجویی قرار داده که می‌توانند با شبکه‌سازی در فضای مجازی فعالیت‌های خود را در بستر شبکه‌های اجتماعی ادامه بدهند. آموزش‌های از راه دور و مجازی نباید بر روی فعالیت‌های فرهنگی تأثیر بگذارد، بلکه باید از تجربه  به‌ وجود آمده برای خلق فرصت‌های جدید ارزیابی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاطرنشان کرد: انسان همیشه به نماز، عبادت، معرفت و علم‌آموزی و تحقیق نیاز دارد ولی در مواقع ضرورت این نیاز بیشتر می‌شود. اکنون که دانشگاه و جامعه با چالش‌هایی روبه‌رو است نیازمند فعالیت بیشتر و اهتمام بیشتر دانشجویان فعال فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =