۸۰۰ میلیون مترمکعب از سیلاب های اخیر کنترل شد

یک مقام مسئول گفت: طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در جنوب غرب کشور با آبگیری بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود، بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب از بارش ها و سیلاب های اخیر را کنترل کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانجشویی(ایسکانیوز)؛ به نقل از وزارت جهادکشاورزی، ابوالقاسم حسین پور افزود: در طی این بارش‌ها، طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان‌های بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام بیشترین میزان آبگیری را داشتند.

حسین پور اضافه کرد: برخی از این طرح‌ها که عملیات اجرایی آن در سال جاری به اتمام رسیده است، در این مرحله از بارندگی برای اولین بار آبگیری و سرریز شدند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با ظرفیت استحصال ۵۳۰ مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم شیب و عرصه آبخوان‌ها، نقش مؤثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی ایفا می‌نماید.

حسین پور در پایان با اشاره به پیشرفت مناسب طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در سطح حوزه‌های آبخیز کشور، از خاتمه و بهره برداری از بیش ۶۰۰ هزار هکتار عملیات جدید آبخیزداری و آبخوانداری در سطح کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =