بارش ها ۹ درصد افزایش یافت

گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای مهر تا پانزدهم آذرماه سال‌جاری به ۵۵.۴ میلی‌متر رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، متوسط ارتفاع بارندگی‌های کشور در این مدت ۵۵.۴ میلی‌متر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰.۷ میلی‌متر، میانگین ۱۱ ساله ۵۳.۲ میلی‌متر و بلند مدت (۵۲ ساله) نیز ۴۴.۴ میلی‌متر بوده است.

میزان بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی تا ۱۵ آذرماه امسال نسبت به میانگین بلند مدت (۵۲ ساله) در حالی افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش، بیشترین ارتفاع بارندگی‌های امسال با ۱۱۲.۳ میلی‌متر مربوط به حوضه آبریز دریای خزر بوده و کمترین آن با ۹ میلی‌متر بارندگی مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق است.

با تداوم و شدت‌گرفتن بارش‌های پاییزی در این مدت همچنین ارتفاع بارندگی‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۹۲ میلی‌متر، قره‌قوم ۲۸.۵ میلی‌متر و فلات مرکزی ۲۸.۳ میلی‌متر بوده است.

بر اساس این آمار، میزان بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حالی ۱۱۱.۱ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین ۱۱ ساله ۳۱ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۲ ساله ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید، دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم ۶ حوضه اصلی آبریز منابع آب ایران هستند.

انتهای پیام/

منبع:وزارت نیرو

کد خبر: 1083023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =