اتصال ۳۰ میلیارد دستگاه به اینترنت اشیا

ظرف پنج سال آینده تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا با رشدی سریع به بیش از ۳۰ میلیارد واحد می‌رسد و تعداد آنها از تعداد دستگاه‌های غیر متصل به اینترنت اشیا پیشی می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از آر تی اینسایت، در سال ۲۰۲۰ تعداد دستگاه‌ها و وسایل مرتبط به اینترنت اشیا مانند خودروها، لوازم خانگی هوشمند، تجهیزات و ابزار صنعتی و غیره از تعداد ابزار غیر متصل به اینترنت اشیا مانند گوشی‌ها، لپ تاپ ها و رایانه‌ها پیشی گرفت.

یافته‌های مؤسسه IoT Analytics نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۱.۷ میلیارد وسیله و ابزار مختلف در سراسر جهان به اینترنت متصل خواهند شد که از این تعداد ۱۱.۷ میلیارد وسیله یعنی حدود ۵۴ درصد از آنها به اینترنت اشیا وصل می‌شوند. اینترنت اشیا نسل سوم اینترنت است که از طریق آن شبکه ای مرتبط از تقریباً تمامی ابزار و اشیا الکترونیک ایجاد می‌شود.

IoT Analytics بر این باور است که رشد استفاده از حسگرها و ابزار و لوازم الکترونیک هوشمند خانگی و تجاری عامل اصلی این تحول است. استفاده از مچ بندهای ورزشی هوشمند و دیگر ابزار خانگی قابل اتصال به اینترنت نیز در سال‌های اخیر رشد کرده و در بسیاری از شهرها نیز شاهد استفاده از زیرساخت‌های هوشمندی هستیم که به اینترنت اشیا متصل می‌شوند.

در سال ۲۰۲۰ بازار محصولات اینترنت اشیا ارزشی بیش از ۴۲۳ میلیون دلار داشت که انتظار می‌رود این رقم با رشدی قابل توجه تا سال ۲۰۲۵ به ۲.۵ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =