اعتراض انجمن مشاوره به شرکت رشته های علوم تربیتی در آزمون دکتری

انجمن مشاوره ایران به اصلاحیه ۹ آذر ۱۳۹۹ سازمان سنجش کشور مبنی بر اجازه ورود به فارغ التحصیلان تمام رشته های علوم تربیتی و روانشناسی در آزمون دکتری اعتراض کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، انجمن مشاوره ایران به اصلاحیه ۹ آذر ۱۳۹۹ سازمان سنجش کشور اعتراض کرد. بنابر اعتراض این انجمن، اجازه شرکت در آزمون دکتری برای تمام رشته های علوم تربیتی و روان شناسی از لحاظ مبنایی خطاست چرا که مطالعات فارغ التحصیلان رشته های مذکور ارتباطی با رشته مشاوره ندارد.

متن این اعتراض نامه به شرح زیر است:

«همان طور که مستحضر هستید خانواده بزرگ مشاوره از حرفه‌های یاورانه‌ای است که از حیث وسعت و گستردگی اهداف، مخاطبان و مراجعان جایگاه ویژه و برجسته ای در بین حرفه های یاورانه دارد که برای اثربخشی و کارامدی بیشتر به فراگیری مهارت ها، فنون و مبانی نظریه تخصصی نیازمند است و این امر میسر نمی گردد مگر آنکه تنها فارغ التحصیلانی که دروس و واحدهای پایه‌ای و تخصصی این رشته را در مقاطع ارشد و کارشناسی گذرانده اند به مقطع دکتری ورود پیدا کرده و با بهرمندی مضاعف در نقش متخصص کارامد به وظایف خود عمل کنند.

حال از آنجا که دفاع از هویت رشته مشاوره از وظایف انجمن مشاوره ایران می باشد و باتوجه به مصوبه کارگروه مشاوره وزارت علوم مبنی بر اینکه صرفاً فارغ التحصیلان مشاوره امکان ثبت نام در آزمون دکتری مشاوره سال ۱۴۰۰ را داشته باشند و با عنایت به اصلاحیه اول دفترچه سازمان سنجش کشور که در راستای مصوبه مذکور اعلام شده بود، اما متاسفانه در اصلاحیه دوم اطلاعیه سازمان، این مصوبه نقض و به تمام رشته های علوم تربیتی و روان شناسی در تمامی گرایش ها اجازه ثبت نام داده شد.

اکنون با توجه به نقش مشاوران و تاثیرحرفه مشاوره در فرهنگ سازی و سلامت روانی _ اجتماعی افراد، خانواده ها و در نهایت کل جامعه، لذا ضمن اعتراض به تصمیم اتخاذ شده از سوی آن سازمان، خواستار توجه به درخواست برحق این انجمن که هر ساله نیز مطرح می شود هستیم و تقاضای اصلاح دفترچه ثبت نام و عمل به مصوبه گروه مشاوره دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی را داریم.

شایان ذکر است این درخواست به پشتوانه صدها فرد فعال در این عرصه بزرگ مطرح گردیده و امید است مورد توجه شما قرار گرفته و ترتیب اثر داده شود.

پیشاپیش از همکاری شما کمال سپاس و تشکر را داریم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1083075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =