وزارت امورخارجه دست از انفعال بردارد

دانشجویان بسیجی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در نامه ای به محمدجواد ظریف درخواست کردند وزارت امور خارجه دست از انفعال برداشته و دم از ماندن پای تعهد بر باد رفته نزند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دانشجویان بسیجی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در نامه ای به وزیر امورخارجه خواستند تا رویکرد دیپلماتیک مناسبِ شأن انقلاب اسلامی در پاسخ به اتفاقات اخیر و بویژه ترور دانشمند هسته ای کشور اتخاذ کند.

متن این نامه به این شرح است:

«جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف؛ ورزیر محترم امور خارجه

باسلام،

پس از گذشت هفت سال از شروع کار دولت تدبیر و امید و مذاکرات هسته ای و پنج سال از تصویب و اجرای معاهده بین المللی برجام در ایران، نه تنها شاهد ثمراتی در جهت منافع ملی از جمله طبق توافق مذکور، لغو تحریم ها، نبودیم بلکه در طول اجرای برنامه، شریان های حیاتی اقتصادی کشور با مشکلات جدیدی مواجه شد، ازجمله صنعت هسته ای که بعنوان منبعی برای تولید انرژی دیگر فرصت پیشرفت نیافت و همچنین صادرات نفتی و غیر نفتی کشور بسیار محدود تر از قبل ادامه یافت. اما اکنون ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده و به خطر افتادن امنیت ملی مشکلات و نارضایتی را به نهایت رسانده است.

جناب ظریف، شما فرمودید که سیاست خارجی مسئله ای فراجناحی است، باید گفت کاملاً درست است و نگاه حزبی به این مسئله نابجا است. اما قرار دادن این موضوع بعنوان دستمایه ای برای جلوگیری از انتقادات علیه عملکرد تیم مذاکره و معاهده برجام موضوعیتی ندارد و در طی سالها مذاکره بی ثمر و در نتیجه آن خدشه دار کردن گفتمان انقلاب اسلامی، مبنی بر گفتمان اقتدار و مخالفت با استکبار و نظم ساختگی جهانی و فرستادن پیام ضعف، تسلیم و سازشِ ناگزیر برای دشمنی که همواره کشور را تهدید می کند، به ضرر منافع و امنیت ملی تمام شده است. همچنین به گفته شهید بزرگوار محسن فخری زاده، امنیت ملی مسئله ای کاملاً حیاتی و خارج از رویکرد جناحین است. البته با تاکید مقام معظم رهبری، به عنوان راهنما و راهبر این انقلاب، ازین پس سازش و مذاکره فایده ای نخواهد داشت و حل مشکلات و البته مقابله با تحریم ها تنها با اهتمام و پیگیری جدی در درون کشور میسر است.

از این رو، مطالبه ی ما از وزارت امورخارجه در این ماه های پایانی فعالیت دولت دوازدهم، این است که دست از انفعال بردارید و حقیقت موجود را ببینید و به بهانه های مختلف دم از ماندن پای تعهد بر باد رفته مزنید چرا که جنازه برجام دیگر احیا شدنی نیست. همچنین انتظار می رود که رویکرد دیپلماتیک مناسبِ شأن انقلاب اسلامی در پاسخ به اتفاقات اخیر و بویژه ترور دانشمند هسته ای کشور اتخاذ کنید.

جناب ظریف، متوجه باشید که صرفاً توییت زدن و درخواست از مجامع بین‌المللی برای محکومیت این جنایت خونین موثر نمی افتد و معادلات به نفع جمهوری اسلامی تغییر نخواهد کرد. همچنین هر واکنشی در موضع ضعف از سمت شما، کنش های بعدی سران استکبار را درپی خواهد داشت.

دانشجویان انقلابی خواهان موضع گیری عملی و قاطع از سمت شما به عنوان وزیر امورخارجه کشورمان هستند که امیدواریم این مهم در واپسین ماه های خدمت شما در دستور کار قرار گیرد و حداقل شجره صالحه ای برای دوران بعدی باقی بگذارید.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1083076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =