جزئیات بودجه ۳۲ استان/ قم کمترین و تهران بیشترین بودجه استانی در سال ۱۴۰۰

مجموع بودجه کل استان‌های کشور در لایحه بودجه سال آینده معادل ۳۵۳ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان است که از این میزان، کمترین اعتبار برای استان قم با ۴۶۶۲ میلیارد تومان و بیشترین اعتبار برای استان تهران با ۴۴ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، پیوستی برای شرح بودجه به تفکیک استان‌های کل کشور ارائه شده است.

بر این اساس، مجموع بودجه کل استان‌های کشور ۳۵۳ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان است که ۲۸۹ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان بودجه جاری و ۶۴ هزار و ۱۸ میلیارد تومان بودجه عمرانی است.

کمترین بودجه استانی متعلق به استان قم با ۴ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان و بیشترین بودجه متعلق به استان تهران با ۴۴ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان برای استان تهران است.

مدتی پیش برخی کانال‌های خبری مدعی شدند در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بودجه ۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومانی سازمان صدا و سیما معادل بودجه ۱۰ استان کشور است اما جدول منابع و مصارف استان‌ها در لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد کمترین بودجه استانی که متعلق به استان قم است، ۵۶ درصد بیشتر از بودجه پیش‌بینی شده برای صدا و سیما در سال آینده است.

بودجه تزریق شده به استان ها محدود به رقم درج شده به عنوان بودجه‌های استانی در طول یک سال نیست. چرا که بسیاری از طرح‌های عمرانی که در سراسر کشور پراکنده است، در چارچوب بودجه‌های ملی طبقه‌بندی شده و تخصیص اعتبار به آنها انجام می‌شود و این اعتبار در استان‌های مختلف مصرف می‌شود.

کد خبر: 1083088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =