۱۵کانون دانشجویی در واحد گرگان فعالیت دارند/ آمادگی کانون «رسانه» برای تولید محتوای فرهنگی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از فعالیت ۱۵ کانون دانشجویی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

حجت الاسلام رضا موسوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در زمینه جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: درحال حاضر واحد گرگان صفحه‌ای اختصاصی در اینستاگرام راه‌اندازی کرده است که دانشجویان تولید محتوای خود را برای جشنواره "از حماسه تا حماسه" در این صفحه بارگذاری می‌کنند. همچنین یک پیج استانی با عنوان «نگاه آزاد» راه‌اندازی شده است که به زودی فعالیت بسیار گسترده‌ای در حوزه فرهنگی خواهد داشت.

وی افزود: همچنین یک گروه مجازی نیز راه‌اندازی شده است تا تمامی تولید محتوای دانشجویان واحدهای دانشگاهی استان گلستان در این پیج بارگذاری شود؛ واحد آزادشهر با ثبت نام بیش از ۲۰۰دانشجو و استاد در جشنواره از حماسه تا حماسه، جزو واحدهای پیشتاز در سطح استان محسوب می‌شود. اگر استادان نیز در این جشنواره شرکت داشته باشند، براساس کمیسیون ماده ۱ مشمول امتیاز فرهنگی خواهند شد.

موسوی ادامه داد: به استادان گروه معارف اعلام کرده‌ایم برای تشویق دانشجویان برای حضور در جشنواره، نمره ویژه‌ای را در نظر بگیرند؛ به طور کلی بالای ۳۵۰ نفر از دانشجویان واحدهای دانشگاهی استان گلستان در جشنواره از حماسه تا حماسه شرکت کرده‌اند که واحدهای آزادشهر، گرگان و بندرگز عملکرد موفق‌تری در این زمینه داشته‌اند. همچنین دانشجویان برتر در این جشنواره مشمول امتیازات فرهنگی و تخفیف شهریه خواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد گرگان با اشاره به فعالیت کانون‌های دانشجویی این واحد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵کانون دانشجویی در واحد گرگان فعالیت دارند که از میان آن‌ها، کانون هلال احمر جزو کانون‌های برتر و فعال در سطح استان محسوب می‌شود که کارنامه درخشانی را طی چندسال اخیر داشته‌اند. این کانون در بحران‌هایی مانند سیل سال گذشته، عملکرد بسیار خوبی را داشت.

وی اضافه کرد: کانون مهدویت، عکس، معرفت رضوی، آراستگی، هیئت دانشجویی محبان الزهرا(س) و کانون رسانه، از دیگر کانون‌های فعال دانشگاه محسوب می‌شوند؛ تمامی تولید محتوای فرهنگی ما در فضای مجازی به پشتوانه اعضای کانون رسانه دانشگاه انجام می‌شود. این کانون حتی در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها و کرونا نیز فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف ادامه داد و چندین کلاس آموزشی را برگزار کرد.

موسوی با تاکید بر لزوم حمایت از کانون‌های دانشجویی گفت: خوشبختانه باتوجه به این که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان جزو چهره‌های فرهنگی کشور قلمداد می‌شود، حمایت از کانون‌های دانشجویی نیز به صورت همه جانبه و صددرصدی است؛ به طوری که نزدیک به صددرصد برنامه‌های پیشنهادی کانون‌ها در شورای فرهنگی دانشگاه تبدیل به مصوبه ‌می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد گرگان افزود: باتوجه به این که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه باید به سمت فضای مجازی سوق پیدا کند، مبلغی را برای اعضای کانون رسانه که مشغول تولید محتوای فرهنگی هستند در نظر گرفته‌ایم و براساس مصوبات شورای فرهنگی در ازای هر کار تولیدی، مبلغی به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که هویت معاونت فرهنگی و دانشجویی بر پایه فعالیت کانون‌های دانشجویی استوار است؛ اگر تشکل‌ها و کانون‌ها در دانشگاه‌ فعال نباشند، معاونت فرهنگی نیز هویت خود را از دست داده است. تصویب برنامه‌ها و حمایت جدی برای اجرای برنامه‌های کانون‌های دانشجویی، اولویت اصلی ما در واحد گرگان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083106

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =